شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران

از ۱۶ شهریور ماه؛

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن استان تهران برگزار می‌شود

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن استان تهران برگزار می‌شود

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران از ۱۶ شهریورماه آغاز و تا بیست و دوم همین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی روزهای گذشته در استان‌های مختلف شروع شده و تا پایان شهریورماه در این مرحله ادامه دارد.

بر همین اساس مسابقات استان تهران از سه‌شنبه، ۱۶ شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته در مجتمع بصیرت اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان تهران واقع در مجتمع بصیرت در حکیمیه ادامه خواهد داشت.

رقابت‌ها با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان از سه‌شنبه، ۱۶ شهریورماه با برگزاری مسابقات رشته دعاخوانی در دو گروه بانوان در نوبت صبح و آقایان در نوبت بعدازظهر آغاز می‌شود.

در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ۱۷ لغایت ۱۹ شهریورماه رقابت‌ها در بخش آقایان ادامه خواهد یافت. در تاریخ ۱۷ شهریورماه مسابقات رشته‌های حفظ پنج جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و حفظ کل قرآن برگزار خواهد شد.

پنجشنبه نیز در نوبت صبح هیچ رقابتی برگزار نمی‌شود و در نوبت بعد از ظهر رقابت‌ها در رشته قرائت تحقیق ادامه خواهد یافت. در روز جمعه، ۱۹ شهریورماه نیز در نوبت صبح رقابت در رشته‌های اذان و ترتیل برپا می‌شود و در نوبت بعدازظهر نیز ادامه مسابقات رشته قرائت تحقیق را شاهد خواهیم بود.

رقابت‌های بخش بانوان نیز از شنبه هفته آینده ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود. در روز اول رقابت‌های این بخش شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ پنج جز، حفظ ۲۰ جز، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق رقابت خود را برگزار می‌کنند. در روز یکشنبه، ۲۱ شهریورماه نیز مسابقات در دو رشته حفظ ۱۰ جز و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

همچنین در این دوره از مسابقات تنها رشته قرائت تحقیق در بخش آقایان دارای مرحله فینال است که این مرحله نیز دوشنبه ۲۲ شهریورماه برپا می‌شود. سایر رشته‌های این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان یک مرحله‌ای است.

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود. همچنین با توجه به شرایط کرونایی، این مسابقات مراسم افتتاحیه و اختتامیه نخواهد داشت.