شهر خبر

این شخص مناسب‌ترین گزینه برای نخست‌وزیری ژاپن است!

کونو تارو وزیر ناظر بر واکسیناسیون علیه کرونا در ژاپن در نظر سنجی‌ها به عنوان مناسب ترین گزینه برای نخست وزیری این کشور در صدر قرار دارد.

این شخص مناسب‌ترین گزینه برای نخست‌وزیری ژاپن است!

به گزارش منیبان؛ خبرگزاری رویترز، سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن روز جمعه اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می کند و بدین ترتیب باعث شد انتخابات ریاست حزب حاکم که قرار است در ۲۹ سپتامبر برگزار شود، مورد توجه قرار گیرد. پیروز این انتخابات درون حزبی سمت نخست وزیری را به دست می‌گیرد.

خبرگزاری کیودو اعلام کرد که تقریبا یک سوم پاسخ دهندگان به نظرسنجی تلفنی کونو را مناسب ترین گزینه برای جانشینی سوگا به عنوان نخست وزیر می‌دانند.

کونو وزیر خارجه پیشین ژاپن رسما شرکت در انتخابات درون حزب لیبرال دموکراتیک را تایید نکرده و فقط به خبرنگاران گفته است که قبل از تصمیم گیری می خواهد با هم حزبی‌های خود مشورت کند.

اما شبکه تلویزیونی تی‌بی‌اس روز جمعه بدون استناد به منابع خبری گزارش داد که کونو قصد شرکت در این انتخابات را دارد.

با اعلام شبکه خبری نیپون در مورد اینکه سوگا از کونو برای جانشینی خود حمایت می کند، وزیر مسئول واکسیناسیون جایگاه بهتری را پیش از انتخابات به دست آورد.

در نظر سنجی کیودو ۳۱.۹ درصد از پاسخ دهندگان از کونو به عنوان مناسب ترین فرد برای جانشینی سوگا نام برده اند که ایشیبا شیگرو وزیر دفاع سابق با ۲۶.۶ درصد و کیشیدا فومیئو وزیر خارجه سابق با ۱۸.۸ درصد به عنوان نفرات بعدی شانس رسیدن به مقام نخست وزیری را دارند.

تاکاایچی سانائه وزیر امور داخلی سابق یکی از دو زنی است که امیدوار است به عنوان اولین زن نخست وزیر ژاپن انتخاب شود.

تلویزیون ان‌اچ‌کی گزارش داد که او از حمایت ۲۰ قانونگذار حزب لیبرال دموکراتیک برای شرکت در انتخابات رهبری حزب برخوردار است.