بیستمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی مردان آسیا قرار بود بهمن ماه سال جاری به میزبانی ایران  در سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران برگزار شود که کنفدراسیون هندبال آسیا رسما کشور عربستان سعودی را جایگزین ایران برای میزبانی این رقابت ها معرفی کرد. بدین ترتیب بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی عربستان از تاریخ 28 دیماه لغایت 11 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.

حسن پروانه، دروازه‌بان اسبق تیم‌ ملی هندبال در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: نفوذی که عربستان و در مجموع کشورهای عربی در کنفدراسیون آسیا دارند بر کسی پوشیده نیست. این یک طرف ماجراست و طرف دیگر هم بحث کرونا در ایران است.

او افزود: در هفته‌های اخیر کنفدراسیون آسیا چند باری با ارسال نامه اخطار داده بود که در صورت تداوم این روند میزبانی را پس خواهد گرفت که در نهایت هم این اتفاق رخ داد.

پروانه گفت: اتفاقاتی که رخ داد اصلا خوب نبود. کنفدراسیون آسیا در یک سال گذشته فقط دو میزبانی را به ما سپرد و بعد پس گرفت. نمی‌خواهم بگویم شرایط‌ ایده آل است اما در همین روزها فدراسیون والیبال میزبانی مسابقات جهانی را برعهده گرفت و به خوبی هم میزبانی کرد، بنابراین مشکلی برای هندبال هم‌ پیش نمی‌آمد. فقط می‌توانم بگویم متاسفم برای مدیریت کنفدراسیون هندبال آسیا.