شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجیدی#بازیکنان

جمشیدیان در گفتگو با منیبان؛

دوره مدیرانی که بمب می‌ترکانند گذشته است/آقایان؛ فرهاد به دنبال درصد گرفتن از بازیکنان نیست/ کسی که حتی یک تیم جوانان را تمرین نداده از مجیدی انتقاد می‌کند!

بازیکن اسبق استقلال گفت: این روزها افرادی از مجیدی انتقاد می‌کنند که حتی یک تیم جوانان را تمرین نداده‌اند.

دوره مدیرانی که بمب می‌ترکانند گذشته است/آقایان؛ فرهاد به دنبال درصد گرفتن از بازیکنان نیست/ کسی که حتی یک تیم جوانان را تمرین نداده از مجیدی انتقاد می‌کند!

احمد جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی منیبان؛ درباره شرایط استقلال اظهار داشت: شرایط استقلال را در روزهای اخیر دنبال کردم و اخبار خوبی نشنیدم. استقلال در فصل نقل و انتقالات به امید فروش مهدی قایدی و پول اسپانسر تیم بسته شد اما هنوز نتوانسته نه مطالبات سال گذشته ونه پرداختی های بازیکنان جدید را پرداخت کند. اینکه تیم بسته شده از نظر فنی تا چه اندازه قوی است یک بحث کارشناسی است اما استقلال به دلیل مدیریت ناکارآمدی که داشته در فصل نقل و انتقالات از قدرت و محبوبیت سرمربی خود استفاده کرد. مجیدی در جلسه های تمدید و جذب بازیکنان جدید حضور داشته برای اینکه بتواند بازیکنان را با قیمت کمتری راضی کند اما این اتفاق نه اصولی است نه حرفه ای. باشگاه نباید اینطور از محبوبیت سرمربی خود استفاده می‌کرد. متاسفانه این روزها استقلال شرایط خوبی ندارد. هنوز لیگ شروع نشده بحران مالی گریبان این تیم را گرفته و خدا می داند در ادامه راه چه شرایطی برای استقلال پیش بیاید.

او ادامه داد: درست است که بازیکنان جدید و قبلی استقلال به خاطر فرهاد مجیدی و بدون دریافت پول قرارداد امضا کرده‌اند اما از یک حدی که بگذرد و چک های بازیکنان پاس نشود دیگر تحمل نمی کنند و آن زمان است که بلیط سرمربی تیم هم سوخته و استقلال وارد بحران می‌شود. چنین بحران‌هایی تاثیر روی نتایج تیم هم می گذارد. وقتی که استقلال به هزار و یک دلیل از جمله ضعف مدیریت آرامش نداشته باشد نتایج خوبی هم می گیرد. آن وقت همه فرهاد مجیدی را مقصر می دانند و کسی نمی گوید که ۶ ماه پیش مجیدی چطور با چنگ و دندان این تیم را حفظ کرد و حتی نتایج خوبی گرفت. آن روزها دیگر کسی یادش نمی‌آید که مدیریت باشگاه نه‌ تنها به مجیدی کمک نکرد بلکه جلوی پای او سنگ اندازی هم کرد. وقتی هم تیمی نتیجه نگیرد سرمربی سیبل انتقادات می شود.در هیچ کجای دنیا سرمربی در جلسات امضای قرارداد با بازیکنان حضور ندارد اما اینجا استقلالی ها به خاطر قول مجیدی قرارداد امضا کردند که این اصلا اتفاق خوبی نیست.

جمشیدیان درباره دیدار دشوار استقلال مقابل الهلال گفت: استقلال دوست دارد در آسیا تبدیل به همان تیم پر افتخار سه دهه قبل شود. در سال‌های گذشته بارها چنین شرایطی پیش آمده اما هر بار بنا به دلایلی استقلال از افتخار آفرینی در آسیا دور مانده است. الان هم استقلال برای دیدار حساس با الهلال شرایط خوبی ندارد و اینکه اگر مجیدی در صورت ناکامی در آن بازی از سمت خود استعفا کند یا نه باید بگویم پس از استعفای مجیدی فقط هواداران و بازیکنان ناراحت می شوند. آنهایی که در این مدت احساس کردند مجیدی برای استقلال مثبت بوده و و روزهای خوبی را برای آنها رقم زده است

بازیکن اسبق استقلال راجع به انتقادات از حضور فرهاد مجیدی در جلسات تمدید قرارداد یا جذب بازیکنان جدید تصریح کرد: اگر مجیدی در جلسات شرکت کرده برای این بوده که بازیکنان را با قیمت مناسب تری برای استقلال بخرد و در واقع خواسته برای موفقیت تیمش کاری انجام دهد. مجیدی همان‌طور که درون زمین هر کاری می کند تا تیمش به موفقیت برسد بیرون از امین هم همان کارها را انجام می دهد تا بتواند الهلال را ببرد اما وقتی که استقلال ناکام شود این کارها به چشم نمی‌آید.مجیدی باید در نتیجه گیری با استقلال موفق شود تا بعد از دو دوره جام نگرفتن با این تیم بتواند منتقدان خود را ساکت کند.

بازیکن اسبق استقلال درباره تغییر مدیرعامل این تیم گفت: این روزها حرف و حدیث درباره مدیرعامل بعدی استقلال زیاد است. استقلال اگر همین الان هم بخواهد مدیرعامل خود را تغییر دهد سرپرستی برای اداره این تیم به صورت موقت انتخاب می شود تا سرپرست بیاید و کارها را به دست بگیرد مدیرعامل بعدی می آید و همین موضوع وقت زیادی را برای حل کردن مسائل باشگاه هدر می دهد. دورانی بود که مدیرانی استقلال و پرسپولیس قرار می گرفتند که خودشان را سلطان جام‌ها می‌دانستند چون در دوره‌ای فوتبال ایران به شدت دو قطبی بود و فقط استقلال و پرسپولیس جام می گرفتند اما در دو دهه اخیر جام گرفتن سخت تر شد. در آخرین دوره ای که یکی مثل فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال بود در یک برهه دو سال ۵۰ بازیکن به استقلال آمدند و رفتند. بازیکنانی که با درصد کم پرداختی از استقلال جدا شدند و بدهی های معوقه روی دست باشگاه می ماند. در واقع عمده بدهی‌های استقلال که در ۴، ۵ سال اخیر پرداخت شده متعلق به همان دوره بوده است. این افراد در آن زمان با بودجه کمی که وزارت ورزش می داد مدیرعامل می‌شدند و با وعده ایجاد درآمد به استقلال می آمدند درصورتی که خبری از درآمد نبود و تا جایی که می توانستند بدهی معوقه برای تیم ایجاد می کردند و بعد از آن ها استفاده می برند و می رفتند. الان استقلال به مدیریت قوی و کارآمد نیاز دارد نه مدیری که فقط اهل شلوغ کاری و کری خوانی باشد. استقلال مدیری می‌خواهد که منابع آزاد شده را به بهترین شکل مدیریت کند و به نظر من مدیران قبلی باشگاه هرگز شایسته حضور در این تیم نیستند. مدیرانی که فقط به فکر کری خوانی و بمب ترکاندن باشند به کار استقلال نمی‌آیند. به اعتقاد من استقلال همین الان هم از نظر فنی تیم خوبی دارد و اگر از نظر مدیریتی سر و سامان بگیرد و مدیر کارآمدی بالا سر این تیم باشد می تواند نتایج خوبی بگیرد.

جمشیدیان ادامه داد:تیمی که فرهاد مجیدی بسته بهترین تیم در سال‌های اخیر است و ما باید به سلیقه و نظر او احترام بگذاریم. این تیم فقط یک مهدی‌ قایدی کم دارد که اگر او بود به نظر من استقلال صددرصد مدعی قهرمانی می شد. از طرف دیگر با توجه به اینکه بازیکنان جذب شده از تیم های آرام و بی‌حاشیه بوده اند اگر مدیریت باشگاه کارآمد و حرفه ای نباشد استقلال ممکن است در بحث مسائل مالی و کنترل نشدن حاشیه ها به مشکل بخورد. به نظر من استقلال به شرط جمع شدن حواشی می تواند یکی از مدعیان جدی باشد.

جمشیدیان با اشاره به اظهارنظرهای منفی برخی پیشکسوتان استقلال علیه این تیم گفت: برابر جای تعجب دارد که افرادی که طی سال های گذشته یک تیم جوانان را هم تمرین نداده‌اند چطور مدعی مربیگری در استقلال هستند و از مجیدی انتقاد می‌کنند. متاسفانه استقلال مدعیان زیادی برای نیمکت دارد و همین موضوع باعث شده برخی مجیدی را بیش از حد تحت فشار بگذارند. به اعتقاد من مجیدی در استقلال تنها است و بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت هواداران نیاز دارد.