آمار وحشتناک پلیس راهور: هر 54 ثانیه یک تصادف در تهران رخ می دهد

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: بنابر آمار تماس ها با پلیس 110، هر 51 ثانیه یک تصادف داریم.

سرهنگ رازقی تصریح کرد: متاسفانه تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است و روزانه حدود 1600 مورد تصادف داریم که هر 51 ثانیه یک تصادف در شهر تهران روی می دهد.

وی افزود: این تصادفات از تصادفات جزیی که طرفین با یکدیگر سازش کرده و محل را ترک می کنند تا تصادفات خسارتی شدید و تصادفات جرحی و فوتی متفاوت است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از تصادفات موجب بروز خسارات جبران ناپذیری می شود تصریح کرد: اطلاع از این موارد که در تصادف رخ داده چه مقصر و چه غیر مقصر، چه وظایفی داشته و چه کاری باید انجام دهیم بسیار مهم است.

وی گفت: برخی تصادفات، تصادفات ثانویه است؛ یعنی تصادفی اتفاق افتاده، مخصوصا در محورهای بزرگراهی که سرعت بالاست و به دلیل اینکه طرفین تصادف ایمن سازی نکردند تصادف دومی همان جا با همان وسایل نقلیه اتفاق می افتد.

رازقی ادامه داد: ایمن سازی بعد از وقوع تصادف حتما با مثلث شبرنگ انجام شود، با فاصله ای مناسب و با توجه به محلی که این تصادف روی داده است تا رانندگان عبوری از وقوع تصادف مطلع شده و برخورد بعدی صورت نگیرد؛ ایمن سازی طی روز در فاصله 70 متری و در شب و هنگام دید کم در فاصله 200 متری باید از علایم ایمنی و مثلث شبرنگ استفاده شود تا از تصادفات بعدی جلوگیری شود.

سرهنگ رازقی خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات در خودرو همین مثلث شبرنگ است که برای ایمنی هر چه بیشتر باید در خودرو وجود داشته باشد.