شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت#رییس جمهور

موافقت رییس جمهور برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

محمدرضا پورابراهیمی از موافقت اولیه رییس جمهور جهت اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال خبر داد.

موافقت رییس جمهور برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

به گزارش منیبان، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بیان کرد جاماندگان سهام عدالت دو دسته هستند؛ یک دسته کسانی که دعوتنامه سهام عدالت گرفته و مراحل نهایی را مانند سایر سهامداران طی کرده و کارت پرس شده سهام عدالت هم دارند و حق آن‌ها معادل سایر سهامداران عدالت باید پرداخت شود که در این زمینه به قولی گفته می‌شود ۱.۸ میلیون نفر جا مانده‌اند و به قول دیگری ۴ میلیون نفر جا مانده هستند. دسته دوم کسانی از ۶ دهک کم درآمد جامعه هستند که به هر دلیل در فرآیند شناسایی و پرداخت سهام عدالت قرار نگرفتند و اگر دولت بخواهد سهام جدیدی اختصاص دهد، باید به آن‌ها توجه کند که این تعداد حدوداً ۲۰ میلیون نفر هستند که احتمال دارد ۴ میلیون از آن‌ها کسانی باشند که کارت سهام عدالت دارند بنابراین حداقل ۱۶ میلیون نفر هستند که مستحق گرفتن سهام عدالت بوده، اما تا کنون سهامی دریافت نکردند.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان چندی پیش گفت سهام عدالت و بورس در دستور کار قرار دارد، به ویژه جاماندگان سهام عدالت که ما به کمک مجلس آن را دنبال خواهیم کرد. عزیزان کمی هم باید حوصله کنند تا وزرا با رای اعتماد مجلس مشغول و مسلط به کار شوند.

حال امروز ۱۴ شهریور محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از موافقت اولیه رییس جمهور و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه جهت اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال خبر داد.