شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشست وین#آمریکا#دولت

پس از افشاگری تهران تایمز؛

مقام آمریکایی تشکیل تیم سری برای برهم زدن نشست وین را تأیید کرد

مقام آمریکایی تشکیل تیم سری برای برهم زدن نشست وین را تأیید کرد

به دنبال انتشار گزارش «تهران تایمز» مبنی بر تشکیل یک تیم سری توسط دولت آمریکا برای بر هم زدن نشست وین، «مارک دابوویتز» سیاستمدار آمریکایی گزارش این روزنامه را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اینکه روزنامه تهران تایمز با انتشار گزارشی تشکیل یک تیم سری از سوی دولت آمریکا برای بر هم زدن نشست وین را فاش کرد، «مارک دابوویتز» سیاستمدار آمریکایی ضدایرانی تلویحاً گزارش تهران تایمز را تأیید کرد.

«مارک دابوویتز» به عنوان یکی از افرادی که از وجود یک گروه مخفی با عنوان «گروهی درباره سیاست ایران» آگاه بود، با انتشار پیامی توییتری تلویحاً وجود این تیم را تایید و اعلام کرد که وی «مفتخر است» که بخشی از آن به شمار می‌آید.

در نسخه روز شنبه روزنامه «تهران تایمز» گزارشی با عنوان «گروهی درباره سیاست ایران» منتشر شد.

این گزارش نشان داد که دولت «جو بایدن» به همراه تعدادی از جنگ طلبان ضدایرانی در واشنگتن برنامه‌ای را در راستای از بین بردن مذاکرات برجامی در وین در صورت از سرگیری مجدد آن طراحی کرده‌اند. «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با یک تیم مخفی متشکل از مقامات پیشین در دولت ترامپ و کارشناسان ایران در اندیشکده های محافظه کار این کشور در ارتباط بوده است.

روزنامه تهران تایمز فاش کرد که این تیم سری که میان اعضای آن با عنوان «گروهی درباره سیاست ایران» شناخته شده است، شامل «الیوت آبرامز» نماینده ترامپ در امور ایران، «دنیس راس» دیپلمات پیشین و عضو برجسته موسسه سیاست خاور نزدیک در واشنگتن و نیز مدیرکل موسسه «مایکل سینگ» در واشنگتن است.

در فاصله کوتاهی از انتشار جمعه شب این گزارش در روزنامه تهران تایمز، «جِیسون برادسک» (Jason Brodsk) تحلیلگر غرب آسیا و دبیر برجسته در رسانه ایران اینترنشنال - شبکه خبری که تأمین اعتبار آن از سوی رژیم سعودی به انجام می رسد- با انتشار تصویری از یک گزارش این‌چنین توییت زد؛ «ضمن اعلام محدودیت در خصوص دسترسی به اطلاعات، تهران تایمز آشکارا به گزارش هایی که تیم ایران در وزارت خارجه آمریکا در حال گسترش است، توجه کرده و اکنون ادعا می کند که اسنادی افشاکننده را دیده است».

ادامه دارد...