شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#مجلس

استقبال گرم کشورهای اروپایی از وزیر خارجه ایران

امیرعبداللهیان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون به استقبال گرم از هیئت ایرانی به ویژه از وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به عراق و سوریه اشاره شد.

به گزارش مشرق، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون خود، اظهار داشت: در جلسه عصر امروز کمیسیون گزارشی از سوی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به اعضا ارائه شد.

وی افزود: گزارشی از سفر عراق و سوریه که توسط وزیر امور خارجه انجام شده بود به کمیسیون ارائه شد و مباحثی در محور این موارد مطرح شد که این گزارش مفصل و خوبی بود که به نمایندگان ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه بیان کرد: امیرعبداللهیان در این جلسه جزئیاتی از دیدارهای خود و مطالبی که در حاشیه این نشست ها مطرح شده است را ارائه کرد؛ البته عمدتاً سخنگوی وزارت خارجه گزارشات را ارائه کرد.

عباس زاده همچنین تصریح کرد: مطلبی که در این جلسه به عنوان یک مطلب جدید می‌توان به آن اشاره کرد استقبال گرمی است که از هیئت ایرانی به ویژه از وزیر امور خارجه ایران صورت گرفته است و تمام کشورهایی که در آنجا حضور داشتند از هیئت ایران استقبال کردند و برای شنیدن حرف ها و منطق و مواضع جمهوری اسلامی ایران و تاثیر گذاری این راهبرد ها استقبال خوبی نشان دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درباره ادبیات راهبرد فعال جمهوری اسلامی ایران و تاثیراتی که روی اعضا گذاشته است مباحثی مطرح شد چرا که به هر حال از کشورهای اروپایی منطقه و برخی کشورها در حد رئیس جمهور در این نشست شرکت کرده بودند و استقبالی که از هیئت ایرانی آنهم با ریاست وزیر امور خارجه شده بود قابل توجه بوده است.

منبع: فارس