شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#نفت ایران

حزب‌الله لبنان: با یک ضربه، محاصره ۳ کشور را درهم شکستیم


حزب‌الله لبنان: با یک ضربه، محاصره 3 کشور را درهم شکستیم

رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان با اشاره به خرید نفت ایران توسط این کشور، گفت که با این حرکت، محاصره اقتصادی ایران، سوریه و لبنان درهم شکسته شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید «هـاشـم صـفـی الـدیـن» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که با یک ضربه، محاصره سه کشور را در هم شکستیم، این اولین قدم است و این گام را را با گام‌های دیگری کامل می کنیم.

به گزارش وب سایت شبکه المنار لبنان، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بر این باور است که مشکل اصلی در لبنان نظام و سیستم است که به آن فشارهای آمریکا نیز افزوده می‌شود تا مقاومت از سلاح خود دست بکشد.

وی با اشاره به خرید سوخت از ایران و انتقال آن به لبنان تأکید کرد: «با یک ضربه محاصره سه کشور را در هم شکستیم ... این اولین قدم است و آن را با گام‌های بعدی تکمیل خواهیم کرد.»

صفی الدین ادامه داد: «اگر هدف آمریکا فشار به مقاومت در لبنان است تا میدان را ترک کند، ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که ما قوی‌تر و بزرگتر از پیش آماده ایم.»

تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به «قانون سزار» و علیه لبنان و مقاومت در این کشور باعث شده است که بحران اقتصادی و بحران سوخت در لبنان شکل بگیرد.

اخیراً حزب الله بعد از پیشنهاد به دولت لبنان مبنی بر خرید نفت و بنزین از ایران، گفت که در صورتی دولت برای این بحران به فکر چاره نباشد، حزب الله از ایران سوخت خواهد خرید.

تا کنون بیش از سه نفت‌کش برای صادرات سوخت به لبنان تجهیز شده و قرار است محموله این کشتی‌ها بعد از تخلیه در بنادر سوریه، به لبنان ارسال شود.

انتهای  پیام/