شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#کرونا#پرستاران

عواقب جسمی و روحی شدید کرونا برای کادر درمان ایتالیا


عواقب جسمی و روحی شدید کرونا برای کادر درمان ایتالیا

یک مقام بهداشتی در ایتالیا از عواقب جسمی و روحی شدید بحران بلندمدت کرونا بر پرستاران و کادر درمان ایتالیا خبر داده و از تصمیمات بسیاری از آن‌ها برای استعفا و رفتن به مرخصی سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده و همچنان مقامات این اتحادیه برای مهار آن تلاش می کنند.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در عرض 24 ساعت 10453 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند که به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه در این کشور به 83.1 افزایش پیدا کرده است. در این مدت 21 مورد مرگ کرونایی دیگر در کشور شناسایی شده است.

بی تفاوتی شهروندان آلمانی نسبت به واکسیناسیون

"کریستین دروستن" از ویروس شناسان برجسته آلمانی در این باره ابراز تردید کرد که این کشور بتواند به یک نرخ واکسیناسیون قابل قبولی دست یابد. وی علت این مسئله را کاهش تمایل شهروندان به واکسیناسیون و بی تفاوتی خاص در این باره ارزیابی کرد. وی ابراز اطمینان کرد که همچنان محدودیت های ارتباطی کرونایی در پاییز هم در این اوضاع باید در کشور حاکم باشد.

وی همچنین با اشاره به شمار بالای بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها کمتر درباره آینده ابراز خوش بینی کرده و درباره تحت فشار قرار گرفتن کادر درمان و اورژانس ها هشدار داد.

روند کند واکسیناسیون در آلمان

تا به حال حدود 61 درصد شهروندان آلمانی کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند که نسبت به ماه آگوست تنها 10 درصد رشد داشته است.

بر اساس ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان باید حداقل 85 درصد افراد در سنین 12 تا 59 سال و 90 درصد افراد بالای 60 سال در کشور کاملا واکسینه شوند تا از موج جدید با فشار بالا بر کادر درمان در پاییز و زمستان جلوگیری شود.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در فرانسه

چندین هفته پیاپی است که در فرانسه اعتراضات گسترده ضد قواعد کرونایی در شهرهای مختلف این کشور برگزار می شود.

روز شنبه هم برای هشتمین هفته متوالی دوباره صدها هزار نفر علیه تشدید قواعد کرونایی در کشورشان اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور فرانسه در روز شنبه در سراسر این کشور بیش از 140 هزار نفر به خیابان ها آمدند و در پاریس تعداد شرکت کنندگان در این اعتراضات حدود 18 هزار نفر بود.

معترضان به طرح دولت برای واکسیناسیون اجباری کادر درمان و همچنین قانون ارائه گواهی سلامت از طرف افراد برای بازدید از بسیاری اماکن عمومی اعتراض داشتند.

فرانسه مدتی است که برای تحت فشار قراردادن افراد واکسینه نشده برای واکسیناسیون طرح ارائه گذر سلامت را برای ورود به کافه ها، سینماها، موزه ها، رستوران ها و سفرهای با قطارهای راه دور و هواپیما در دستور کار قرار داده است. در این گواهی نشان داده می شود که فرد کاملا واکسینه شده از کرونا بهبود یافته و یا تست منفی کرونایی که مدت زیادی از آن نگذشته است ارائه شده است.

در فرانسه با حدود 67 میلیون سکنه تا به حال حدود دو سوم شهروندان کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند و 72.3 درصد هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. بر اساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده در فرانسه حدود 67 درصد شهروندان با طرح ارائه گذر سلامت برای بازدید از اماکن عمومی موافق هستند.

اعتراضات مخالفان واکسن در اسلوونی

منکران کرونا و مخالفان واکسیناسیون در اسلوونی هم به مقر فرستنده رادیویی RTVS حمله کردند. آن ها خواستار انتشار دیدگاه های خود از طریق این فرستنده دولتی بودند.

به نوشته رسانه های محلی پلیس بلافاصله این حمله را متوقف کرده و 20 نفر را دستگیر کرد.

منکران کرونا حدود 4 ماه است که در برابر ساختمان های تلویزیونی در اسلوونی اعتراض می کنند. نرخ مبتلایان جدید در این کشور در 14 روز اخیر به ازای هر 100 هزار نفر به 2573 افزایش پیدا کرده است. 50.8 درصد مردم این کشور تا به حال علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

آمار مبتلایان جدید در کشور سوئیس هم همچنان بالا است. با این وجود دولت تشدید قواعد کرونایی را در برنامه ندارد.

هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در سوئیس

نرخ مبتلایان جدید در سوئیس در عرض یک هفته و به ازای هر 100 هزار نفر حدود 170 است.

رئیس بخش بیماری های واگیر در کلینیک های دانشگاهی در ژنو سوئیس شرایط در کشور را به گونه ای متفاوت از دولت ارزیابی کرده و تاکید کرد که بخش های مراقبت های ویژه سوئیس در غرب اروپا بیشترین شمار بستری های بیماران کرونایی را دارند.

وی با اشاره به اینکه تنها 51 درصد کل شهروندان سوئیسی کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند تاکید کرده که اراده ای برای مهار موج چهارم کرونا در این کشور وجود ندارد.

حمله به یک تیم واکسیناسیون در ایالات تورینگن آلمان

بعد از حمله به یک تیم واکسیناسیون در ایالت تورینگن آلمان چندین نفر مجروح شدند. یک سخنگوی وزارت بهداشت از مجروح شدن دو نفر از این تیم واکسیناسیون در اثر این حمله خبر داد.

یک مرد بدون تزریق واکسن خواستار اعطای گواهی واکسیناسیون شده بود که وقتی این تیم واکسیناسیون تقاضای وی را برآورده نکردند او به آن ها حمله کرد.

با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در آلمان "کارل لایترباخ"، از مشاوران دولت آلمان خواستار تشدید اقدامات کرونایی از پاییز شده است. وی در عین حال قرنطینه دیگری را لازم ندانست.

عبور آمار مبتلایان به کرونا در آلمان از مرز 4 میلیون نفر

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از عبور آمار مبتلایان به کرونا در این کشور از مرز 4 میلیون نفر خبر داده و اعلام کرده که از آغاز بحران در این کشور تا به حال 4005641 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

رئیس جمهور ایتالیا اتحادیه اروپا را برای اقدامات در بحران کرونا تمجید کرده است. وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا نشان داد در مبارزه با این پاندمی و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن می تواند به صورت موثر و سریع واکنش نشان دهد.

وی در حالی این اظهارات را ایراد کرده که بسیاری منتقدان به واکنش کند اتحادیه اروپا به این بحران انتقاد وارد کرده‌اند.

خم شدن کمر کادر بهداشت درمان ایتالیا زیر فشار اهرم بحران کرونا

کادر بهداشت و درمان و پرستاران ایتالیا به شدت از عواقب بحران کرونا رنج می برند. تقریبا نیمی از پرستاران در این کشور درباره علامت های جسمی و روانی این بحران شکایت کرده‌اند.

"باربارا مانگیاکاولی"، رئیس انجمن ملی حرفه پرستاری در این کشور (FNOPI) اعلام کرده اند که بسیاری از پرستاران قصد استعفا و یا مرخصی دارند.

این مقام بهداشتی در ایتالیا تاکید کرد که خستگی ها برای کادر درمان در واقع غیر قابل تحمل بود. بسیاری از آن ها دلسرد شده اند مخصوصا به این دلیل که کار مرتبا پیچیده تر می شود و شرایطی که در آن قرار گرفته اند واقعا تغییر نمی کند. وی از علائم زیادی که در کادر درمان مشاهده شده از جمله تحریک پذیری، مشکل خواب و کابوس تا گریه و تپش قلب سخن گفته است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 13,336 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 13,336 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 37,578 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 120 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

.در ایتالیا هم طی 24 ساعت 6,157 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 56 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,826,042 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 114,856 هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 6,941,611 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 133,161 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,566,126 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 129,466 هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,877,755 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 84,795 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 4,005,494 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,849 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/