شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#چین#مخالفت#جان کری

دست رد چین به پیشنهاد کری؛ اختلاف با آمریکا ادامه‌دار است


دست رد چین به پیشنهاد کری؛ اختلاف با آمریکا ادامه‌دار است

طبق گزارشات منتشر شده سفر جان کری به چین و پیشنهادات وی برای تغییر سیاست‌های اقلیمی با مخالفت پکن همراه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، به دنبال سفر جان کری فرستاده آمریکا در امور مربوط به تغییرات اقلیمی به چین، به نظر می‌رسد آمریکا و چین نتوانستند به توافقی در زمینه تغییرات سیاست‌های اقلیمی دست یابند.

طبق گزارشی که نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست منتشر کرده پس از آنکه واشنگتن اخیرا با هدف تحت فشار قرار دادن چین انتقاداتی را نسبت به صنعت انرژی خورشیدی چین مطرح کرد و ادعاهایی درباره کار اجباری مسلمانان اویغور در این صنعت داشت، طرف چینی تمایلی به همکاری نشان نداده است.

هرچند پیش تر اعلام شده بود که واشنگتن تلاش کرده است دور مساله آب و هوایی حصار کشد و کری نیز قصدی برای گفت وگو در مورد موضوعات دیگر با پکن ندارد و حتی وزیر خارجه سابق آمریکا وعده داده بود که این مذاکرات به هیچ عنوان جنبه سیاسی نداشته اما به نظر می‌رسد اظهار نظر درباره وضعیت حقوق بشر در سین کیانگ ناراحتی چینی ها را درپی داشته است.

طبق این گزارش رهبران چین به جان کری اعلام کردند که این کشور برنامه های خاص و نقشه راه خود را برای دستیابی به اهداف اقلیمی دارد.

کری درحالی روز جمعه شهر تیانجین را ترک کرد که موفق به دریافت تعهد مورد نظر از چین نشد. هرچند وزارت محیط زیست چین اعلام کرد که مذاکرات عمیق و عملیاتی بوده و در عین حال وعده داد که بحث های بیشتر در این زمینه ادامه خواهد داشت اما به نظر می‌رسد اختلافات میان دوکشور حتی در مسائلی که ظاهرا غیرسیاسی هستند نیز سایه سنگینی انداخته و به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/