شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق#دولت عراق#وزارت کشور

انتقاد تند عصائب اهل الحق از قرارداد دولت عراق با شرکت امنیتی سعودی


انتقاد تند عصائب اهل الحق از قرارداد دولت عراق با شرکت امنیتی سعودی

نماینده جنبش عصائب اهل الحق در پارلمان عراق انتقاد تند این جنبش از قرارداد وزارت کشور عراق با یک شرکت امنیتی سعودی را ابراز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تودی نیوز، جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز یکشنبه اعتراض شدید خود را به انعقاد قرارداد وزارت کشور عراق با یک شرکت امنیتی سعودی و تحویل داده‌های ترافیکی و وسایل نقلیه در کشور به این شرکت، اعلام کرد.

«حسن سالم» نماینده برجسته فراکسیون صادقون در پارلمان عراق (وابسته به عصائب اهل الحق» این قرارداد را یک مسئله بسیار خطرناک توصیف کرد.

وی در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که عراق نیازی به قرارداد با یک شرکت سعودی ندارد؛ زیرا سیستم پروژه‌های ملی می‌تواند این نیاز را برطرف کند.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد، قرار داد با یک شرکت سعودی خیانت به ملت عراق محسوب می‌گردد و از بی‌تفاوتی دولت است.

پیشتر «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در این خصوص گفت که تصمیم وزارت کشور عراق برای عقد قرار داد با شرکت سعودی و تحویل داده‌های ترافیکی و وسایل نقلیه، غیر قابل پذیرش است. چنین قراردادی «خطری برای امنیت کشور است... و نقض امنیت به شمار می‌رود».

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد: «اعمال فشار خواهیم کرد تا وزارت کشور عراق با شرکت سعودی، قرارداد نبندد. این یک مسئله حساس است و نباید بدین صورت با آن برخورد کرد».

این در حالی است که برخی از منابع خبری تأکید دارند که وزارت کشور عراق قصد دارد «اطلاعات امنیتی» مربوط به خودروها و مالکان آن را در اختیار طرف سعودی قرار دهد.

به گفته کانال تلگرامی صابرین نیوز، دولت عراق، بر اساس قرار داد با طرف سعودی، به شرکت اینترنتی سعودی «علم ارکون» اجازه خواهد داد که به اطلاعات امنیتی شخصی شهروندان و وزارتخانه‌های عراق دسترسی داشته باشد.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که عربستان سعودی امسال رسما متهم به جاسوسی از شخصیت‌های عراقی و تحت نظر گرفتن آنان توسط برنامه جاسوسی صهیونیستی «پگاسوس» شده است.

رسانه‌های خبری، 30 تیر ماه گذشته لیستی از نام افرادی منتشر کردند که هدف حمله جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» قرار گرفته‌ بودند. از جمله این افراد می‌توان به نخست وزیر کنونی و پیشین عراق، رهبر جریان حکمت ملی، فرمانده سازمان الحشدالشعبی در استان الانبار، رئیس سازمان حشد شعبی ، رئیس ائتلاف الفتح و رئیس‌جمهور عراق اشاره کرد.

انتهای پیام/