شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت‌الله سیستانی#مجلس#رئیس مجلس

پیام تسلیت دفتر آیت‌الله سیستانی به مناسبت درگذشت شیخ «عبدالامیر قبلان»


پیام تسلیت دفتر آیت‌الله سیستانی به مناسبت درگذشت شیخ «عبدالامیر قبلان»

دفتر آیت‌الله سیستانی درگذشت رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فرات نیوز، دفتر آیت الله سید «علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعه در عراق با ارسال تلگرافی درگذشت شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفته و تاکید کرد، خبر درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالامیر قبلان پس از عمری تلاش در راه دین و میهن و خدمت به مردم و برطرف کردن نیازهای آنها مایه اندوه و و تاثر فراوان است.

در پیام تسلیت دفتر آیت الله سیستانی آمده است، این مصیبت بزرگ را به خانواده شریف ایشان و علما و مومنان لبنان تسلیت گفته و برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان طلب صبر و اجر می‌کنیم.

رسانه‌های لبنان شنبه شب گزارش دادند که شیخ قبلان بعد از تحمل سال‌ها بیماری امشب در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفته است.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نخستین موسسه رسمی شیعه در جهان است که به همت و تلاش امام موسی صدر در سال 1969 پایه گذاری شد. امام موسی صدر از ابتدای تشکیل تا زمان ربوده شدنش در سال 1978، ریاست آن را بر عهده داشت.

به دنبال ناپدید شدن امام موسی صدر، شیخ «محمد مهدی شمس‌الدین» ریاست این شورا را بر عهده گرفت و در 1372 هجری خورشیدی به طور رسمی به عنوان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان انتخاب شد.

پس از درگذشت وی در سال 1379 شیخ عبدالامیر قبلان که در دوره ریاست شیخ مهدی شمس الدین نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود رهبری این مجلس را برعهده گرفت.

انتهای پیام/