مرگ کرونایی خواهر و برادر به فاصله 10 روز / یاسوج به ماتم نشست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا سیری ناپذیر از گرفتن جان پیر و جوان و زن و مرد به تاختن خود ادامه می‌دهد و حالا شاهد ابتلای درون خانوادگی و مرگ دردناک دوبرادر، خواهر و برادر، مادر و دختر یاسوجی، مرگ زن و شوهر معلم گچسارانی بر اثر کرونا به صورت همزمان در استان هستیم.

خواهر و برادر با کرونا

به گزارش رکنا، ملک پور افزود: شنیدن خبر غم بار فوت خواهر و برادر یاسوجی به فاصله کمتر از ۱۰ روز دل هر انسانی را به درد می‌آورد، چرا که فوت هر عضو برای یک خانواده بسیار سنگین و دردناک است، اما این درد زمانی سنگین‌تر می‌شود که در کمتر از ۱۰ روز غم از دست دادن عزیزان برای بازماندگان دوبرابر شود.

دکتر علی رضا ملک پور ادامه داد: درصد کشندگی کشور در بیماران بستری ۸/۲۴ است و استان ما ۴/۱ است، یعنی مرگ و میر بیماران بستری ما تقریبا یک دوم متوسط کشوری است.

وی اضافه کرد: مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۳۱ نفر است که از این تعداد ۲۸۳ نفر مبتلای قطعی و ۴۹ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه درمان بستری هستند.

ملک پور همچینن با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های دولتی این استان برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده است گفت: با توجه به افزایش تعداد بستری‌های کرونا اکنون بیمارستان‌ها به حداکثر ظرفیت رسیده‌اند و اگر کمکی در این زمینه نشود و مردم رعایت نکنند برای بستری بیماران جدید با چالش مواجه خواهیم شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده و از شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و همچنین از رفتن به سفر‌های غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرمستانها، پارک‌ها و بازار خودداری کنند.