شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#مجلس#فوتبال

زارع مطرح کرد؛

راهکار پرداخت بدهی‌های استقلال و پرسپولیس

راهکار پرداخت بدهی‌های استقلال و پرسپولیس

رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، بدهی‌های این دو باشگاه از محل واگذاری پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم زارع در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس،گفت: در صورت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، سهم هر باشگاه به صورت مجزا صد میلیارد تومان است و بدهی هایی که به اشخاص حقیقی و حقوقی دارند، باید از محل واگذاری پرداخت شود.

وی بیان کرد: این مسئله در قانون بودجه ۱۴۰۰ آمده است و تأکید شده که در صورت واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، آن ۱۰۰ میلیارد تومان باید تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته فرآیند واگذاری این دو باشگاه بستگی به سازمان بورس دارد. البته فرآیند واگذاری این دو باشگاه به صورت قانونی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برای رئیس سازمان بورس هم ارسال شده است.

زارع گفت: در حال حاضر باید این موضوع در سازمان بورس ثبت شود و هیئت پذیرش هم اجازه دهد که در بازار پایه، هر هفته یک روز و با دامنه تغییر یک درصد سهام، واگذار شود.

وی درباره علت تعویق واگذاری این دو باشگاه، اظهار داشت: یکی از علل عقب افتادن موضوع واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس تغییراتی است که در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس اتفاق افتاد و مجدد باید فرآیند ثبت اتفاق بیفتد.

رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این فرآیند ثبت مجدد انجام شده و همه شرایط در بازار بورس فراهم شده و ان شاءالله در بازار سهام واگذار خواهند شد.