شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیسه مجلس#رئیس مجلس

نیکزاد اعلام کرد؛

نشست هیئت رئیسه مجلس با وزیر صمت برای ساماندهی حوزه سیمان و فولاد

نشست هیئت رئیسه مجلس با وزیر صمت برای ساماندهی حوزه سیمان و فولاد

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید بازار سیمان و فولاد ساماندهی شود، از برگزاری نشست هیئت رئیسه مجلس با وزیر صمت در هفته جاری به منظور بررسی حوزه سیمان، فولاد و حقوق گمرکی معادن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز (یکشنبه ۱۴ شهریورماه) مصطفی طاهری نماینده زنجان در تذکری، گفت: از ابلاغیه وزارت صمت مبنی بر ممنوع شدن فروش سیمان در خارج از بورس تشکر می کنم. فروش سیمان در بورس موجب شفافیت می شود.

وی تأکید کرد: ظرفیت تولید سیمان قابل کنترل است. دولت باید نظارت کند که کارخانه ها حداکثر تولید را داشته باشند و تولید خود را در بورس عرضه کنند. همین فرمول باید در فولاد هم اجرایی شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری با اشاره به معوق شدن حقوق دولتی معادن، اظهار داشت: طبق گزارش دیوان محاسبات، ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن معوق شده است که بیشتر این مبلغ مربوط به ۸ معدن شاخص است.

طاهری با تأکید بر لزوم اخذ این حقوق از معادن، گفت: دلیل برنگشتن این پول مشکل مالی معادن نیست بلکه ضعف قانون است، میزان جریمه این تخلف یک درصد است و معادن با توجه به نرخ تورم و سود بانکی، به راحتی این مبلغ را پرداخت نمی کنند.

در ادامه، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: فاطمی امین وزیر صمت در جلسه رأی اعتماد قول داد موضوع سیمان، فولاد، معوقات حقوق دولتی معادن را ساماندهی کند. این هفته جلسه ای خارج از صحن مجلس در این خصوص با وزیر صمت خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: وضعیت فعلی قیمت سیمان و فولاد موجب شده است که اجرای پروژه های ساختمانی و زیربنایی متوقف شود.