شهر خبر

بازیکنان والیبال نشسته چقدر پاداش می‌گیرند؟

بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته چقدر پاداش می‌گیرند؟

پاداشی که اعضای تیم ملی والیبال نشسته به خاطر قهرمانی در بازی‌های پارالمپیک دریافت می‌کنند «نصف» دیگر ورزشکارانی است که در توکیو صاحب مدال طلا شدند.

به گزارش مشرق، یکی از ۱۲ مدال طلای کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک به نام تیم ملی والیبال نشسته ثبت شده است. این تیم در دیدار نهایی با شکست روسیه قهرمان شد و اینگونه برای هفتمین بار قهرانی پارالمپیک را به خود اختصاص داد در حالیکه دو نایب قهرمانی از این بازی ها را در کارنامه دارد.

از طرفی والیبال نشسته تنها رشته تیمی است که تاکنون در ادوار مختلف بازی های المپیک و پارالمپیک صاحب مدال شده است. با همه اینها سهم بازیکنان این رشته از طلایی که در توکیو به دست آوردند نصف دیگر ورزشکارانی است که همین رنگ مدال را صاحب شده اند.

طبق مصوبه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان ۲ میلیارد تومان میزان پاداش مدال آوران طلایی در بازی های المپیک و پارالمپیک است. این رقم برای مدال آوران نقره یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و برای مدال آوران برنز ۷۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بر اساس همین مصوبه رقم های تعیین شده برای رشته های تیمی نصف خواهد شد بدین ترتیب هر یک از ۱۲ بازیکن تیم ملی والیبال نشسته که یک میلیارد تومان به عنوان پاداش قهرمانی خود در توکیو از دولت دریافت خواهند کرد.

منبع: مهر