شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریاست جمهوری#مجلس

رسیدگی به تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دستورکار کمیسیون شوراها


رسیدگی به تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دستورکار کمیسیون شوراها

رسیدگی به طرح تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دستورکار جلسه امروز اعضای کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به طرح تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دستورکار جلسه امروز اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
اعضای کمیسیون شوراها پس از ارزیابی موضوع، درباره تفحص از نهاد ریاست جمهوری رأیگیری می‌کند که درصورت موافقت اعضا، طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود که با موافقت نمایندگان در جلسه علنی با این طرح، هیئت تفحص از نهاد ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.
متن طرح تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات نهاد ریاست جمهوری به این شرح است:

موضوع اصلی تحقیق و تفحص: هزینه‌کردهای نهاد ریاست‌جمهوری بر اساس کدام مستند قانونی انجام شده است؟‌ پرداخت مبلغ بیست‌میلیون ریالی به حساب هریک از طلبه‌های حوزه علمیه و از طرف جناب آقای حسن روحانی از محل کدام ردیف بودجه انجام شده است و مستند قانونی آن کدام است؟
موضوعات فرعی تحقیق و تفحص:
1 ـ کدام‌یک از اشخاص حقیقی و حقوقی از نهاد ریاست‌جمهوری و شخص رئیس‌جمهور جناب آقای حسن روحانی از سال 1392 تاکنون کمک دریافت نموده‌اند و میزان کمک‌های دریافتی هریک چه‌میزان بوده است؟
2 ـ هریک از پرداخت‌های نهاد ریاست‌جمهوری و شخص رئیس‌جمهور جناب آقای حسن روحانی از سال 1392 بر اساس کدام مستند قانونی انجام شده است؟
3 ـ انحراف نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس‌جمهور جناب آقای حسن روحانی از احکام قانون در هر سال چه‌میزان بوده است؟
لازم به ذکر است طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور با حضور کارشناس مرکز پژوهش ها و مراجع ذیربط و همچنین تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از سال 1392 نیز در دستورکار اعضای کمیسیون شوراها در روز(یکشنبه 14 شهریورماه) قرار دارد.

انتهای‌ پیام/