شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دولت#رئیس جمهور

کنفرانس گفت‌وگوی ملی با حضور ۱۵ حزب سیاسی در «دمشق»/ ۲ محور اصلی این نشست


کنفرانس گفت‌وگوی ملی با حضور 15 حزب سیاسی در «دمشق»/ 2 محور اصلی این نشست

در چارچوب سیاست درهای باز دولت جدید «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه در برابر معارضان داخلی سوری، جریان‌های سیاسی، کنفرانس گفت وگوی ملی سوری - سوری را در دمشق برگزار کردند.

خانم «پروین ابراهیم» دبیرکل حزب جوانان برای سازندگی و تغییر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق اعلام کرد: «کنفرانسی که در دمشق تشکیل شد، مقابل دیدگان دولت جدید سوریه بود که تلاش می‌کند، تصویری جدید از تعامل با معارضان ملی ارائه دهد».

ابراهیم تأکید کرد که از حضور گسترده‌ی بیش از 500 شخصیت مختلف از احزاب، نیروهای سیاسی، جامعه مدنی، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عشایری که نماینده تمام طیف های سوری و مناطق مختلف سوریه بودند، غافلگیر شدند.

به گفته دبیرکل حزب جوانان برای سازندگی و تغییر، در این کنفرانس اعراب، کُردها، سریانی‌ها و آشوری‌ها حضور داشتند، به همین ترتیب، نمایندگانی از دروزی‌ها و کلیساهای مسیحی نیز مشارکت داشتند، به نحوی که طیفی از جامعه سوریه نبود که در این کنفرانس حضور و مشارکت نداشته باشد.

وی تصریح کرد که این حضور و مشارکت نماد اغلب احزاب و نیروهای سیاسی سوری بود، چه آنها که دارای گرایشات و دیدگاه‌هایی نزدیک به سازمان دهندگان کنفرانس بودند، یا آنهایی که دیدگاه‌هایی متفاوت و دور از آنها داشتند.

لازم به ذکر است که سازمان دهندگان کنفرانس تمام احزاب سوری معارض، مجاز به فعالیت در سوریه بودند که تعداد آنها به 15 حزب می رسد و عبارتند از: حزب الشعب (حزب مردم)، حزب التضامن العربی الدیمقراطی (حزب همبستگی عربی دموکراتیک)، حزب التنمیه الوطنی (حزب توسعه ملی)، حزب التضامن (حزب همبستگی) و حزب الشباب للبناء والتغییر (حزب جوانان برای سازندگی و تغییر).

 

دبیرکل حزب جوانان برای سازندگی و تغییر تأکید کرد که شرکت کنندگان در کنفرانس و کسانی که نماینده‌ی تمام طیف‌های ملی و طوایف و عشایر سوریه از نقاط مختلف جغرافیایی از شمال و جنوب سوریه تا شرق و غرب آن بودند، دیدگاه‌های ملی و مهینی را بیان کردند که از حیث عمق و ابعاد ملی همسو با یکدیگر بود.

خانم پروین ابراهیم در این گفت‌وگو به تشریح اهداف اصلی از برگزاری این کنفرانس پرداخت و گفت: هدف اصلی از برگزاری این اجلاس و فراخون حضور در آن، تأکید مشترک بر خروجی‌های موضوعی از بحران سوریه و خالی نکردن میدان برای دیگر کشورها جهت ارزیابی و رسیدگی به این پرونده حساس و راهبردی است.

به گفته‌ی ابراهیم، کنفرانس بر دو محور متمرکز بود، محور اول ضرورت و لزوم گشودن مسیرهای گفت‌وگوی سوری – سوری و محور دوم، بنای دولتی قانون مدار برای مبارزه با مفاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی بود.

این کنفرانس به گفته دبیرکل حزب جوانان برای سازندگی و تغییر، زمینه‌ی مناسب ملی سوری و دروازه‌ی ورود به اقدام سوری، مردمی، ملی، بشر دوستانه و توافقی بود که خواست و اراده‌ی مردم سوریه را برای مقابله با مصایبی که بر سر مردم سوریه آمده است را تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد که شرکت کنندگان در این کنفرانس، در بیانیه‌ی پایانی راهکارهایی را از دیدگاه و منظر خود تبیین و تشریح کردند که به طور کلی به پرونده‌های بحران سوریه می پرداخت.

ابراهیم افزود: اغلب خواسته‌ها و مطالبات کنفرانس در راستای اهداف دولت بوده و شرکت کنندگان بر ضرورت ارتباط با شخص رئیس جمهوری سوریه جهت یافتن راه حل‌ها و خروجی‌هایی به صلاحدید ایشان توافق کردند.

وی ادامه داد: ما به عنوان احزاب دارای مجوز فعالیت، به ایفای نقش ملی خود بر اساس آنچه در قانون احزاب برای ما مجاز دانسته شده، ادامه می‌دهیم و همه ما مصمم به موفقیت و پیروزی هستیم تا صدای سوریه بلند شنیده شود.

ابراهیم افزود: همچنین توافق کردیم که برگزاری کنفرانس ادامه داشته باشد و از طریق آن خروجی‌ها و هر آنچه نیازمند بازسازی و سازندگی وطن است را بر اساس تحقق عزت و کرامت مردم سوریه دنبال کنیم.

خانم پروین ابراهیم، دبیرکل حزب جوانان برای سازندگی و تغییر در پایان گفتگویش با خبرگزاری تسنیم گفت: کنفرانس‌هایی مشابه کنفرانسی که در دمشق برگزار شد، در سراسر مناطق جغرافیای سوریه برگزار خواهد شد، تا زمینه‌ساز مشارکت گسترده‌تر و گسترش نقشه راهی باشد که همه مردم سوریه جهت بازسازی وطن‌شان خواهان آن هستند، وطنی که سزاوار و شایسته‌ی مردم سوریه است.

انتهای پیام/