شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#مراسم اربعین#ورزشگاه

۲ شرط مهم برای برگزاری مراسم اربعین

برگزاری مراسم های با جمعیت بالا همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در دنیا اتفاق افتاده است و دیده شده است که همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ورزشگاه های کشور های دیگر با حضور افراد زیادی بازگشایی شده است.

۲ شرط مهم برای برگزاری مراسم اربعین

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، مصطفی قانعی، رئیس شبکه ملی تحقیقات بیماری‌های تنفسی و عضو کمیته علمی کرونا درباره الزامات برگزاری مراسم اربعین گفت: هرگونه تجمعی که رعایت پروتکل های بهداشتی در آن صورت نگیرد، به هر عنوانی که باشد منجر به شیوع بیشتر بیماری می شود چرا که این یک قانون علمی است و ربطی به عنوان و اسم مراسم برگزار شده، ندارد.

او با بیان اینکه در صورت برگزاری مراسم اربعین در عراق و اعزام زوار ایرانی، پروتکل ها مشخص است، افزود: الزام واکسیناسیون افراد وجود دارد و تمام افرادی که در این اجتماع شرکت می کنند، باید دارای تست منفی کرونا داشته باشند.

قانعی تصریح کرد: مکان های استقرار زوار نمی تواند مثل سال های گذشته در مکان های بسته باشد.

عضو کمیته علمی کرونا بیان کرد: هنوز چیزی درباره برگزاری مراسم اربعین  در ستاد کرونا مطرح نشده است و سخنگوی ستاد کرونا مواردی که به تصویب برسد را اعلام خواهد کرد.

او درباره صدور کارت واکسیناسیون بین المللی برای زائران ایرانی مراسم اربعین گفت: چنین موردی از سوی ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.

قانعی گفت: برگزاری مراسم های با جمعیت بالا همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در دنیا اتفاق افتاده است و دیده شده است که همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ورزشگاه های کشور های دیگر با حضور افراد زیادی بازگشایی شده است.