شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#ایران#رئیس مجلس

قالیباف: به آینده افغانستان امیدوار هستیم/رأی حداکثری مجلس به کابینه زمینه تشکیل دولت قوی را ایجاد کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران همان اراده مردم افغانستان خواهد بود.ما به آینده افغانستان امیدوار هستیم.

خبرگزاری میزان - محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است در ابتدا از همکارانم در مجلس شورای اسلامی که در بررسی رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم با تلاش فراوان و کاری فشرده و برنامه‌ریزی شده برگی درخشان در کارنامه مجلس یازدهم ثبت کردند تشکر کنم.

وی تاکید کرد: در یک برنامه‌ریزی منظم برای اولین بار همه نمایندگان مجلس با تشکیل 275 جلسه تمامی وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها به صورت مستقیم و چهره به چهره آشنا شدند که این امر نقش مهمی در شناخت دقیق‌تر نمایندگان از وزرا ایفا کرد. همچنین با عدم اجازه ورود به افراد غیر مسئول امکان ایجاد حاشیه‌های معمولی که بعضا در دوره‌های گذشته وجود داشت از بین رفت و فضای امن برای رسیدگی به صلاحیت وزرا ایجاد شد و در نهایت در چند روز پر کار، در محیطی منطقی و نظمی ویژه فرآیند بررسی و رای به کابینه در صحن علنی مجلس نهایی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس برای تصریح در تشکیل کابینه با اعتقاد به اینکه رئیس جمهور محترم مسئول اجرایی کشور است با رای حداکثری به تیم کاری جناب آقای دکتر رئیسی زمینه تشکیل دولت قوی را برای حل مسائل اساسی مردم ایجاد کردند.

وی بیان داشت: ما فکر می‌کنیم گام اول در تعامل بین دولت و مجلس به خوبی و با حُسن نظر و روحیه همکاری برداشته شد. اراده مجلس از روز نخست همین بود و انشالله به همین ترتیب هم تداوم پیدا خواهد کرد. رئیس جمهور محترم و اعضای هئیت دولت نیز در هفته ابتدایی از مسئولیت خود با حضورهای میدانی جدیت خود را بر تشکیل دولت مردمی نشان دادند و روح امید را در جامعه دمیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم شریف ایران وظیفه خود می‌دانیم از این شروع امیدآفرین تشکر کنیم و تاکید می‌کنیم که در پیگیری مسائل اساسی مردم به ویژه مواردی که در زندگی جاری مردم تاثیر مستقیم دارد همانند مقابله با آسیب‌های مرتبط با حوزه سلامت و معیشت ناشی از بیماری کرونا،قیمت ارز، حفظ ارزش پول ملی، تامین کالاهای ضروری مردم با قیمت مناسب، ثبات اقتصادی و توجه به مناطق محروم در کنار دولت هستیم و آماده‌ایم تا نیازهای تقنینی دولت را در جهت مصالح مردم برآورده کنیم و برای کمک به دولت وظیفه نظارتی خود را همدلانه و دلسوزانه در جهت رصد و برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اراده جمهوری اسلامی ایران همان اراده مردم افغانستان خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما به آینده افغانستان امیدوار هستیم.

ادامه دارد ...