شهر خبر
گفت‌و‌گو|

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: باید نظام توزیع کالا اصلاح شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم کالاهای اساسی را با قیمت گزافی خریداری می‌کنند که علت اصلی آن نبود نظارت کافی بر سیستم توزیع کالاست و باید این رویه اصلاح شود.
ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه دولت سیزدهم در وهله اول باید مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کند، اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید مشکلات بخش تولیدی کشور حل و فصل شود.

وی ادامه داد: رفع مشکلات بخش تولیدی بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که دولت همت خود را برای رفع این مشکل بگذارد، اشتغال هم ایجاد می‌شود و در نتیجه مشکل بیکاری هم مرتفع خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی مردم آن است که کالا‌های اساسی را با قیمت گزافی خریداری می‌کنند که علت اصلی این مشکل آن است که نظارت کافی بر سیستم توزیع وجود ندارد و باید این رویه اصلاح شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه نظارت کافی در سیستم توزیع ما وجود ندارد، دلالان سوء استفاده‌های زیادی می‌کنند و حتما باید نظارت بر بازار و سیستم توزیع کارآمد شود تا مشکلات در این زمینه هم برطرف شود.

اسماعیلی تاکید کرد: هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت هم مسئله‌ای بسیار مهم است و مسئولان بخش اقتصادی دولت نباید تصمیمات مجزا و جزیره‌ای اتخاذ کنند و هماهنگی آنان بسیار کارساز است.

انتهای پیام/