بهمن کامیار تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: بحث جبران خسارت‌های کرونا در حوزه فرهنگ و هنر موضوعی بود که محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای ابتدایی حضور در این وزارتخانه مطرح کرد و به نظر من باید با جدیت این موضوع در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد تا ضررهای بسیاری که متوجه سینما شده تا حدی جبران شود.

کامیار خاطرنشان کرد: مشاغل مختلف در دوران کرونا با خسارت‌های مالی بسیار بزرگی مواجه شدند و هیچ حوزه‌ای به اندازه فرهنگ و هنر از شیوع این ویروس آسیب ندید. اگر جبران خسارت‌های حاصل از شیوع ویروس کرونا در اولویت اهداف تعیین شده وزیر ارشاد است باید هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کند تا خسارت‌های بیشتری به عرصه فرهنگ و هنر وارد نشود.

او افزود: سینما صنعت و هنر گرانی است و خیلی از تولیدکنندگان آثار سینمایی به رغم هزینه‌های سنگینی که برای تولید فیلم داشته‌اند فیلم‌هایشان به چرخه اکران نرسیده و در نهایت برخی از تولیدکنندگان مجبور به اکران آنلاین و اکران در این شرایط شده‌اند و با این حال نتوانستند فروش چندانی داشته باشند و خسارت‌های زیادی را متحمل شدند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سد معبر» در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: حمایت‌های لازم در این عرصه را می‌توان در دو شاخه تعریف کرد. وام‌هایی که داده می‌شود ارقام قابل توجهی نیستند و نمی‌توانند جبران‌کننده خسارت‌ها باشند و از طرفی وام، به شکلی است که باید مبلغ پرداخت شده را اشخاص دریافت‌کننده پس بدهند و این اصلاً نمی‌تواند تضمینی باشد که باعث شود فردی وام گیرنده با این مبلغ خسارتی که به او وارد شده را جبران کند. در همه جای دنیا در این شرایط کمک‌های بلاعوضی وجود دارد که انتظار می‌رود در کشور ما هم با چنین ایده‌هایی به هنرمندان کمک شود. دولت باید ردیف بودجه‌ای برای کمک بلاعوض به سینماگران و هنرمندانی که در این شرایط همچنان سعی دارند به کارشان ادامه دهند، در نظر بگیرد. این توقع بیجا و زیادی نیست و همه دولت‌ها در همه جای دنیا موظف به انجام آن هستند.

این تهیه‌کننده در پایان تأکید کرد: متأسفانه در کشور ما هنوز اراده‌ای برای حمایت از هنرمندان وجود ندارد و هیچ کمک و حمایتی پیش‌بینی نشده است. امیدوارم در دولت جدید این نگاه به وجود بیاید و مسئله مهم حمایت از هنرمندان تحقق پیدا کند.