شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#کنگره آمریکا

کمیته تحقیقات کنگره اعلام کرد:

ترامپ هنوز از اتهامات مربوط به شورش در کنگره تبرئه نشده است

ترامپ هنوز از اتهامات مربوط به شورش در کنگره تبرئه نشده است

کمیته منتخب تحقیقات کنگره آمریکا درباره شورش در کنگره هرگونه تصمیمی درباره تبرئه ترامپ از اتهامات را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، کمیته منتخب تحقیقات کنگره آمریکا درباره شورش در کنگره، توجیهات «کوین مک کارتی»، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان برای تبرئه کامل دونالد ترامپ از اتهام تحریک شورشیان را رد کرد.

در بیانیه کمیته تحقیق؛ ادعای مک کارتی درباره عدم دعوت خشونت از سوی ترامپ در جریان شورش روبروی ساختمان کنگره رد و تاکید شده کمیته هنوز به چنین نتیجه گیری نرسیده است.

تکذیب ادعای مک کارتی درباره تبرئه ترامپ در حالی مطرح شده که یک هفته پیش از این مک کارتی جمهوری‌خواه در گفتگویی گفته بود که اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف بی‌آی و سایر کمیته‌های تحقیقاتی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که ترامپ نقشی در شورش‌های کنگره آمریکا نداشته است.

یورش سال گذشته شورشیان و حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در جریان مراسم تحویل قدرت شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.

این اتفاق از آنجا آغاز شد که ترامپ با حضور در پشت شیشه ضد گلوله برای هواداران خود سخنرانی و به نقش معاون خود در تأیید آرای الکترال همچنین اشاره کرد و گفت که پنس باید هم اکنون به کمک ما بیاید و اگر از ما حمایت نکند باید گفت که روز غم انگیزی خواهیم داشت. ترامپ با ادعای این که ۷۵ میلیون رأی داشته اما می‌گویند که وی بازنده این انتخابات است؛ گفته بود که این انتخابات به حدی فاسد بوده که در تاریخ نمونه مشابه آن وجود ندارد.

حامیان ترامپ سپس در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند که در نتیجه آن پنج نفر جان خود را از دست دادند و یک نیروی امنیتی پلیس آمریکا نیز چند روز پس از حوادث کنگره خودکشی کرد.