ناصر امانی عضو شورای شهر ششم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: ایران و عراق اگر به لحاظ پروتکل های بهداشتی منعی برای تردد زوار اربعین نداشته باشند، طبیعتا در صورت توافق، بازگشایی مرز ها و برگزاری مراسم میلیونی اربعین، شهرداری تهران نیز باید در اعزام و پذیرایی از زائران کمک کند.

او با بیان اینکه به نظر می آید درصورتی که زوار ایرانی به عراق برای مراسم اربعین اعزام نشوند، بعید است که شهرداری تهران بخواهد در این زمینه کمک کندچرا که ما زمانی آن جا خدمات رسانی انجام می دهیم که زوار ایرانی حضور داشته باشند، افزود: در دوره های قبل حدود 5 میلیارد تومان هزینه برای خدمات رسانی شهرداری تهران در عراق پیش بینی می شد اما هزینه کرد بیشتر از این میزان بود.

عضو شورای شهر ششم ادامه داد: باید ببینیم امسال برای خدمات رسانی شهرداری تهران در مراسم اربعین چه تصمیمی گرفته می شود و میزان هزینه برآورد شده چقدر است؛ در این زمینه در شورای شهر بحث هایی انجام خواهد شد.

امانی تصریح کرد: برای برگزاری مراسم اربعین، ستاد اربعین جلسه ای تشکیل می دهد و در نهایت در این راستا از شهرداری تهران دعوت می شود و به میزانی که به شهرداری تهران مسئولیت محول شود مدیران شهرداری تصمیم گیری می کنند و درصورت تطابق بودجه و عملکرد، لایحه ای در این خصوص به شورای شهر ارائه نمی شود اما اگر احساس  شود باید بودجه ای خارج از بودجه سالانه پیش بینی شود لایحه ای به شورا ارائه می شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران در سال های گذشته در راستای اعزام اتوبوس، پذیرایی از زوار در چهار نقطه ی مرزی، حمل و نقل به شهر های زیارتی، ایستگاه های صلواتی، رُفت و روب مسیر و... فعالیت داشت که چنین اموری از عهده ی دولت عراق خارج بود و ما در این زمینه به آن ها کمک می کردیم.

انتهای پیام/3