شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#طالبان

طالبان روسیه را امیدوار کرد؟+جزییات

یوگنی پریماکوف، رئیس آژانس فدرال کشورهای مشترک المنافع و همکاری های بشردوستانه روسیه گفت که مسکو امیدوار است که طالبان (سازمانی که در روسیه ممنوع است) به وعده های خود عمل کند و رژیم قابل پیش بینی تری را در افغانستان ایجاد کند.

طالبان روسیه را امیدوار کرد؟+جزییات

به گزارش منیبان؛ پریماکوف در حاشیه مجمع اقتصادی شرقی گفت: «من امیدوارم که وضعیت تغییر کند و طالبان به وعده های زیادی که هنگام به قدرت رسیدن داده اند عمل کنند و ما یک رژیم قابل پیش بینی تر در آنجا داشته باشیم.» 

به گفته پریماکوف، کار آژانس فدرال کشورهای مشترک المنافع و همکاری های بشردوستانه در این کشور به محض بهتر شدن شرایط آغاز می شود. وی همچنین تأکید کرد که هیچ صحبتی در این باره با نمایندگان طالبان وجود نداشته است. وی توضیح داد: «رسماً مشخص است که سفارت ما در تماس با مقامات جدید افغانستان است.  

پیشتر تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود که نمایندگان طالبان به دیپلمات های روسی در کابل پایتخت افغانستان ضمانت امنیت داده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم روز گذشته در جریان مجمع اقتصادی شرق که تا روز یکشنبه برپاست، وضعیت افغانستان را پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، یک فاجعه انسانی خواند.

رئیس دولت روسیه تأکید کرد که دموکراسی را نمی توان با روش های خشونت آمیز به هیچ قومی تحمیل کرد. افرادی که خواهان دموکراسی هستند به تنهایی به این مهم خواهند رسید.

در ۱۵ آگوست، طالبان (سازمانی که در روسیه ممنوع است) اعلام کرد که کنترل خود را بر تمام خاک افغانستان به جز پنجشیر را برقرار کرده است.