شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#پایتخت#آلمان

تظاهرات هزاران آلمانی در اعتراض به فاجعه افغانستان

تظاهرات

هزاران نفر در پایتخت آلمان به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از حقوق بشر، همبستگی و عدالت اجتماعی و اعتراض به فاجعه افغانستان تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، هزاران نفر امروز (شنبه) در برلین به خیابان ها آمدند و در حمایت از حقوق بشر، همبستگی و عدالت اجتماعی اعتراض کردند. ائتلاف موسوم به "تجزیه ناپذیر" خواستار برگزاری این تجمعات شدند. بر اساس اطلاعات پلیس هزاران نفر در این تجمعات اعتراضی شرکت کردند.

این اعتراضات بعد از ظهر امروز برگزار شد. معترضان برای رعایت قواعد فاصله گذاری و محدودیت های کرونایی در مسافت های چند کیلومتری گسترده شده بودند. پلیس با بیش از هزار نیرو در محل این تجمعات حاضر بود.

ائتلافی متشکل از بیش از ۳۴۰ سازمان و انجمن مختلف برای شرکت در این اعتراضات فراخوان زده بودند که از جمله این نهادها صندوق حمایت از کودکان آلمان، عفو بین الملل و نهاد حمایت از پناهندگان "پرو آسیل" بوده است.

یکی از کارشناسان پروآسیل در آلمان که برای برگزاری این تجمعات فراخوان زده بود با نگاهی به فجایع انسانی در افغانستان این انتقاد را به سیاستمداران اروپایی وارد کرد که با وجود شرایط اضطراری پیچیده در این کشور اعلام کرده اند که بحران پناهندگان سال ۲۰۱۵ نباید تکرار شود. وی اعلام کرد که در واقع این بی مسئولیتی نباید تکرار شود. وی خواستار کمک به افراد در شرایط اضطراری در افغانستان از طریق پذیرش پناهندگان افغان شد.

منبع: تسنیم