شهر خبر

مصاحبه ترامپ علیه سفیر سابق دولتش در سازمان ملل

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با نشریه ونیتی فیر، زمینه چینی "نیکی هیلی"، سفیر سابق دولتش در سازمان ملل برای نامزدی احتمالی‌اش برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ را کم اهمیت خواند.

نیکی هیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هافینگتون پست نوشت: نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفته اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد مجددا برای ریاست جمهوری نامزد شود خودش کاندیدا نمی‌شود اما به نظر میرسد که این رئیس جمهور سابق آمریکا برنامه‌اش برای چنین نامزدی را عمدتا با کیف پولش پیوند می‌دهد چرا که از مساله نامزدی احتمالی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ به عنوان یک ابزار برای جذب پول استفاده می‌کند.

یک منبع معتمد ترامپ به این مجله گفت: با توجه به شناختی که از ترامپ دارم او اعلام نامزدی‌اش را تا زمان ضرب‌الاجل مربوط به رقابت مقدماتی نیو همپشایر معلق نگه می‌دارد.

به گفته یک فرد نزدیک به هیلی، نتیجه نهایی این رویکرد یک "الگوی دست نگه داشتن" است که "رقابتی متفاوت با رقابتهای قبلی را ایجاد می‌کند".

اما اگر هیلی برای ریاست جمهوری نامزد شود احتمالا مورد حمایت ترامپ قرار نمی‌گیرد؛ ترامپی که می‌گوید این فرماندار سابق کارولینای جنوبی عادت دارد در یک موقعیت از این رئیس جمهور سابق انتقاد کرده و در موقعیتی دیگر از او حمایت کند.

ترامپ به ونیتی فیر گفت: هر زمان که او از من انتقاد می‌کند برای حدود ۱۵ دقیقه بعد من را از انتقاد معاف می‌کند. من حدس میزنم که او به دنبال پایگاه حمایتی است.

ماه گذشته میلادی، هیلی به برنامه دولت باید برای خروج از افغانستان به ویژه مذاکرات این دولت با طالبان که به گفته هیلی "معامله با شیطان" توصیف شد، انتقاد وارد کرد.

او اینکه ترامپ برای میزبانی از اعضای طالبان در کمپ دیوید چند روز قبل از هجدهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر برنامه ریزی کرد را نادیده گرفت. ترامپ بعدا و پس از آنکه این گروه تروریستی مدعی مسئولیت یک بمبگذاری مرگبار در کابل شد این نشست را لغو کرد.

ماه مه هیلی از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا به خاطر توئیت کردن جمله "از تعطیلات آخر هفته طولانی لذت ببرید" در قبل از روز یادبود به جای پاس داشتن سربازان انتقاد کرد.

با این حال خودش در رسانه‌های اجتماعی به خاطر متمرکز کردن توئیت خودش برای روز یادبود بر خانواده‌اش و نه سربازانی که در این مناسبت پاس داشته می‌شوند، مورد سرزنش قرار گرفت.

هیلی بر اساس یک ویدیو، یکی از چندین جمهوریخواهی بود که در ابتدا ترامپ را به خاطر تحریک حمله ششم ژانویه اوباش طرفدارش به کنگره آمریکا محکوم کرده و بعد از مشاهده عدم تاثیر گذاشتن این اتفاق بر محبوبیت ترامپ نزد پایگاه حامیان حزب، از موضعش عقب نشینی کرد.