شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر#تعداد

تعداد بستری شدگان در مراکز درمان اضطراری هلال احمر

تعداد بستری شدگان در مراکز درمان اضطراری هلال احمر

افشین علیخانی از بستری بالغ بر ۸ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در مراکز درمان اضطراری جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر افشین علیخانی، مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در خصوص خدمات درمان اضطراری ارائه شده در راستای مقابله با کرونا در روزهای اخیر گفت: حوزه بهداشت و درمان جمعیت، همکاری ها را براساس اعلام نیاز ستادهای مدیریت کرونا استان ها و یا دانشگاه های علوم پزشکی در ٦ محور فعالیتی به انجام می رساند. ایجاد و یا پشتیبانی مراکز واکسیناسیون عمومی، استقرار واحدهای  درمان اضطراری، اختصاص مراکز درمانی و توانبخشی برای خدمات مورد نیاز  بیماران، افزایش ساعت فعالیت داروخانه ها، تجهیز سوله ها و یا سالن های ورزشی برای پذیرش بیماران و ایجاد فضاهای مورد نیاز درمانی با استفاده از  چادرهای راپال از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر بواسطه  تلقیح واکسیناسیون حجاج دارای ظرفیت گسترده و متناسب با استاندارد های مربوطه در سطح کشور بوده که با بهره گیری از ظرفیت مذکور و همچنین پشتیبانی از سایر مراکز واکسیناسیونی که در این راستا در سطح کشور فعالیت می کنند، همکاری های مورد درخواست را عملیاتی و در حال حاضر در ۲۲۵  مرکز همکاری می کند.

علیخانی ادامه داد: به دنبال اشغال قریب به تکمیل ظرفیت برخی از بیمارستان های کشور، از جمعیت هلال احمر درخواست شد تا واحدهای درمانی اضطراری را در محوطه بیمارستان راه اندازی کند که این موضوع با بهره گیری از واحدهای بیمارستانی استقرار سریع جمعیت در تمامی بیمارستان های معرفی شده  از جمله خراسان شمالی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، تهران و... صورت پذیرفت و از تاریخ ۲۶ مرداد ماه تا ۱۳ شهریور، تعداد ۳۸۹۷ نفر از آقایان و ۴۲۸۷ نفراز بانوان در این واحدها بستری شدند.  

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام نیازها، جمعیت هلال احمر علاوه بر اختصاص فضای فیزیکی مراکز درمانی و توانبخشی، ایجاد فضا از طریق استقرار چادرهای راپال و یا تجهیز سوله و یا سالن های ورزشی جهت ارائه خدمات بیماران کرونایی با بسیج تمامی منابع موجود مبادرت کرده و تلاش شده است تا نهایت همکاری ها را جهت کمک به امر سلامت کشور و تامین خدمات مورد نیاز هموطنان به اجرا گذارد.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در این راستا بیمارستان فوق تخصصی نورافشار جمعیت هلال احمر از ابتدای همه گیری بیماری کرونا در کشور، به عنوان یکی از بیمارستان های کرونا شهر تهران تعیین شده و ضمن بکارگیری تمامی ظرفیت ممکن برای پذیرش بیماران در حال حاضر، تاکنون به بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران خدمات ارائه کرده است.

وی افزود: همچنین با توجه به شیوع اخیر بیماری و افزایش قابل توجه مبتلایان در کشور، ساعات کاری فعالیت داروخانه ها نیز افزایش پیدا کرده و این مراکز حتی در تمامی ایام تعطیل نیز فعالیت کرده اند. برای انجام این فعالیت ها، قریب ۵۵۰۰ نفر از اعضای تیم های بهداشت و  درمان اضطراری، جوانان، امداگران و داوطلبان جمعیت همدوش پرسنل جمعیت در هر روز فعالیت می کنند.

علیخانی در پایان گفت: غلبه بر این آمار غمبار فوت شدگان در کشور و متعاقبا طبعات گسترده و طولانی مدت بهداشت روان و همچنین تبعات اقتصادی و اجتماعی  بیماری، در گرو افزایش گسترده پوشش واکسیناسیون بوده که در روزهای اخیر از سرعت بهتری برخوردار شده و قطعا با رعایت موارد بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات غیر ضرور توسط هموطنان، کاهش مبتلایان میسر شده و کمک به پرسنل خدوم مراکز درمانی، مراقبتی  و بیمارستانی را نیز به دنبال خواهد داشت.