شهر خبر

سناتور جمهوریخواه ایالت پنسیلوانیا؛

«ترامپ» نباید نامزد انتخابات شود/رفتار او کاملاً غیرقابل قبول بود

«ترامپ» نباید نامزد انتخابات شود/رفتار او کاملاً غیرقابل قبول بود

سناتور جمهوریخواه ایالت پنسیلوانیا در مصاحبه ای تصریح کرد: «ترامپ» نباید نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در آمریکا شود؛ رفتار او (در دوره قبل) کاملاً غیرقابل قبول بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «پَت تومی» (Pat Toomey) سناتور جمهوریخواه ایالت پنسیلوانیا در آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» اعلام کرد که جمهوریخواهان نباید در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، ترامپ را نامزد این حزب معرفی کنند.

این سناتور جمهوریخواه در پاسخ به سئوال مجری برنامه درباره اینکه آیا با نامزدی ترامپ او مأیوس می شود، گفت: بله (ناامید می‌شوم). بعد از آنچه که پس از انتخابات ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. به نظر من، رفتار رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) کاملاً غیرقابل قبول بود به همین دلیل از نظر من، او نباید به عنوان نامزد حزب (جمهوریخواه) را در سال ۲۰۲۴ رهبری کند.

«پَت تومی» در این خصوص ادامه داد: هیچ نامزد مشخص و قطعی وجود ندارد؛ اما افراد بسیار زیادی هستند که می‌توانند عملکرد فوق العاده‌ای (در مقام نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری) داشته باشند.

گفتنی است که وی سناتوری است که در سال ۲۰۲۰ و پس از آشوب های ۶ ژانویه هواداران ترامپ در اعتراض به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در این کشور، علیه هم حزبی خود موضع گیری کرده بود.

این در حالیست که در ۶ ژانویه، طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به تحریک وی، به کنگره حمله کردند تا مانع از تائید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شوند.