شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#انگلیس#ایتالیا#مخالفان#واکسن#کرونا#لندن

کرونا در اروپا| از اختلاف در دولت ائتلافی ایتالیا تا اعتراضات خشونت بار مخالفان واکسن در انگلیس


کرونا در اروپا| از اختلاف در دولت ائتلافی ایتالیا تا اعتراضات خشونت بار مخالفان واکسن در انگلیس

دولت ائتلافی ایتالیا بر سر مسئله اجرای طرح واکسیناسیون اجباری دچار اختلاف نظر شدیدی شده است و مخالفان واکسن در انگلیس هم به مقر آژانس دارویی انگلیس در لندن حمله کرده و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا همچنان با وجود کمپین سریع واکسیناسیون بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده است.

بی توجهی وزیر بهداشت آلمان به توصیه‌های کمیسیون دائمی واکسیناسیون

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان قبل از توصیه کمیسیون دائمی واکسیناسیون در این کشور ( استیکو) از واکسیناسیون مرحله سوم افراد مسن و دارای ضعف سیستم ایمنی دفاع می کند. وی در گفتگویی اعلام کرد: من نمی توانم منتظر بمانم تا در خانه های سالمندان دوباره انسان ها بمیرند. اینکه ما حالا واکسیناسیون تقویت کننده را آغاز کرده ایم یک اقدام پیشگیرانه و آینده نگرانه است. ما به این ترتیب از جان انسان ها حفاظت می کنیم.

بسیای از ایالات آلمان واکسیناسیون مرحله سوم برای افراد مسن و دارای نقص سیستم ایمنی را آغاز کرده اند. استیکو هنوز توصیه ای در این باره ارائه نداده است.

کمیسیون واکسیناسیون انگلیس تزریق واکسن برای کودکان را لازم نمی‌داند

کمیسیون واکسیناسیون انگلیس هیچ توصیه ای برای واکسیناسیون عمومی کرونا برای کودکان در سنین 12 تا 15 سال را ارائه نداده است. این کمیسیون روز جمعه اعلام کرد که مزایای چنین واکسیناسیونی در این گروه سنی تنها اندکی بیشتر از آسیب احتمالی آن است. با این وجود دولت انگلیس می خواهد واکسیناسیون کودکان را مشابه بسیاری کشورهای دیگر در کمپین واکسیناسیون خود در پیش گیرد.

کمیسیون واکسیناسیون انگلیس JCVI اعلام کرده که تنها دو نفر از هر یک میلیون کودک نیاز به درمان در بخش های مراقبت های ویژه به علت ابتلا به کرونا دارند. این کمیسیون اعلام کرد که ازاین رو مزایای واکسیناسیون کودکان بسیار کمتر از آن است که ما توصیه عمومی به آن داشته باشیم. این کمیسیون البته واکسیناسیون را برای کودکان دارای بیماری های زمینه ای خاص توصیه کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان تا به حال حدود 61 درصد کل جمعیت این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

افزایش بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های ایتالیا

نرخ مبتلایان جدید در ایتالیا روند پایداری پیدا کرده و در گزارش هفتگی کرونا در روز جمعه کارشناسان وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کردند که نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 74 رسیده است. البته یک مقام بهداشتی در این کشور از شمار روزافزون بستری شدگان بیماران کرونایی در بیمارستان ها خبر داده است. در سراسر این کشور میزان بستری ها در بخش های مراقبت های ویژه هم حدود 6 درصد است.

هشدار بخش‌های اورژانس آلمان درباره افزایش بستری شدگان

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه آلمان در این باره هشدار داده‌اند که اگر واکسیناسیون کرونا در آلمان آشکارا افزایش پیدا نکند بیماران بستری شده در اورژانس ها در اکتبر و نوامبر افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

"کریستین کاراییانیدیس"، رئیس انجمن مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان در این باره گفته است: اگر ما تا ماه اکتبر نرخ واکسیناسیون را به طرز چشمگیری افزایش ندهیم در پاییز شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه خواهیم بود.

اعتراضات خشونت بار مخالفان واکسن در انگلیس

مخالفان واکسن در انگلیس به مقر سازمان دارو در این کشور حمله کردند. یک گروه از مخالفان طرح واکسیناسیون در این کشور روز جمعه سعی کردند به مقر آژانس دارویی انگلیس MHRA در لندن حمله کنند.

همان طور که در ویدئوهای شبکه های اجتماعی مشاهده می شود معترضان با نیروهای امنیتی پلیس که از ورودی های مختلف ساختمان در شرق پایتخت انگلیس محافظت می کردند به شدت درگیر شدند. بر اساس اطلاعات پلیس تعداد زیادی از نیروهای پلیس در این درگیری ها مجروح شدند.

تشویق مالی دولت بلغارستان برای ترغیب افراد به واکسیناسیون

بلغارستان به افراد واکسینه شده علیه کرونا کوپن هایی را ارائه می دهد تا کمپین کند واکسیناسیون را تسریع کند. کوپن های مواد غذایی به ارزش حدود 10 یورو از روز جمعه در سوپرمارکت های یک فروشگاه زنجیره‌ای معتبر در اختیار افراد واکسینه شده قرار می گیرد.

بلغارستان با نرخ واکسیناسیون کمتر از 16 درصد از این نظر در انتهای لیست کشورهای اروپایی قرار دارد. بسیاری از بلغاری ها به پیش داوری ها و شایعات درباره واکسن کرونا اعتقاد دارند.

اعتراض به تشدید محدودیت‌ها در بلغارستان

نمایندگان و کارکنان بخش های هتلداری و مهمان داری در بلغارستان در اعتراض به محدودیت های اعلام شده برای مهار دلتا کرونا که از 7 سپتامبر اجرایی می شود به خیابان ها آمدند. اعتراضات دیگری هم علیه این محدودیت ها برنامه ریزی شده است.

ژاپن در لیست پرخطرترین مناطق کرونایی آلمان

دولت آلمان و انستیتو رابرت کخ آلمان روز جمعه نام کشورهای دیگری را به لیست پر خطر مناطق کرونایی خود اضافه کردند. آلبانی و صربستان و ژاپن از جمله کشورهایی بودند که به لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان اضافه شدند.

دو سوم شهروندان فرانسوی کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه حدود دو سوم شهروندان فرانسوی کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند و 72.3 درصد هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح شنبه از ابتلای 10835 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر به 80.7 افزایش پیدا کرد. بر این اساس 24 نفر دیگر در این مدت بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

افزایش مسائل روحی و روانی در بین شهروندان هلندی

در طول بحرن کرونا شمار هلندی ها با مسائل روانی به بالاترین حد خود از زمان شروع چنین بررسی در 20 سال پیش رسیده است. بر اساس آمارهای اعلام شده از طرف اداره آمارملی هلند (CBS) حدود 15 درصد افراد 12 سال و بالاتر در این کشور در نیمه ابتدایی سال 2021 از نظر روحی بیمار بودند. بدترین شرایط در گروه سنی 18 تا 25 سال دیده شد که از این تعداد حدود یک چهارم گفته بودند از نظر روانی دچار بیماری هستند. حدود 10 هزار شهروند هلندی در این بررسی شرکت کردند.

این بررسی نشان می دهد که در مقایسه با سال 2019 وضعیت روحی شهروندان هلندی در دوران کرونا به صورت روزافزون بدتر شده است. در سال 2020حدود یک چهارم شهروندان این کشور گفتند که بیش از قبل احساس تنهایی می کردند. احساساتی مانند ترس، اندوه و استرس هم نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

اختلاف در دولت ائتلافی ایتالیا درباره اجرای طرح اجباری واکسیناسیون

در دولت ائتلافی ایتالیا درباره اجرای طرح اجباری شدن واکسیناسیون برای عموم شهروندان هم بالا گرفته است. اجرای طرح واکسیناسیون اجباری در ایتالیا در صورتی که تا پایان سپتامبر مصونیت گله ای با 80 درصد واکسیناسیون ایجاد نشود از طرف دولت این کشور به نخست وزیری ماریو دراگی در دستور کار قرار گرفته است. البته این طرح از طرف ماتئو سالوینی رئیس حزب راست افراطی "لگا" رد شده است.

سالوینی در این باره گفته است: در هیچ کشور دیگر اروپایی طرح اجباری شدن واکسیناسیون اجرایی شده است. وی همچنین با هر گونه تشدید محدودیت های کرونایی که از طرف دولت برنامه ریزی شده است مخالفت کرده است. از طرفی سوسیال دموکرات ها و حزب چپ میانه ایتالیا ویوا که به ائتلاف حاکم تعلق دارند از طرح واکسیناسیون اجباری حمایت کرده اند. حزب لگا هم از فوریه عضو ائتلاف دولتی به نخست وزیری دراگی شده است.

همچنین رئیس حزب راست اپوزیسیون ( برادران ایتالیا) هم با طرح واکسیناسیون اجباری برای عموم شهروندان مخالفت کرده است.

ایتالیا در حال بررسی طرح اجباری شدن واکسن برای همه مردم خود است. این خبر را "ماریو دراگی"، نخست وزیر ایتالیا تایید کرده است. وزیر بهداشت ایتالیا اعلام کرده که واکسیناسیون اجباری تنها برای بخشی از مردم کشور ما اعمال شده است. ایتالیا در ماه آوریل یکی از اولین کشورها بود که واکسیناسیون کادر درمان در آن اجباری شد. وزیر بهداشت ایتالیا گسترش این طرح را از نظر قانونی امکان پذیر می داند. ایتالیا همچنین می خواهد مرحله سوم واکسیناسیون خود را از اواخر سپتامبر آغاز کند. این کمپین ابتدا برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف انجام می شود.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 13,466 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 93 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 42,076 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 121 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم طی 24 ساعت 6,311 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 155 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 6,735 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 58 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,812,706 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 114,773 هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 6,904,969 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 133,041 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,559,970 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 129,410 هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,877,755 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 84,795 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,996,616 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,829 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/