شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت بایدن#افغانستان

نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد دولت بایدن در عقب نشینی از افغانستان


نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد دولت بایدن در عقب نشینی از افغانستان

نتیجه جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها از تصمیم جو بایدن برای خروج از افغانستان حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز حاکی است اکثر شهروندان آمریکایی از تصمیم جو بایدن رئیس جمهور این کشور برای خارج کردن نظامیان از افغانستان حمایت می کنند ولی از عملکرد کاخ سفید در مدیریت این مساله به شدت ناراضی هستند.

 

بر اساس این گزارش، نظرسنجی مذکور نشان می دهد 77 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی از تصمیم جو بایدن برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان حمایت کرده‌اند.

88 درصد دموکرات ها و 74 درصد جمهوریخواهان و 76 درصد مستقل ها از تصمیم بایدن حمایت کرده‌اند.

با این حال تنها 26 درصد آمریکایی ها گفته‌اند که از تصمیم بایدن و نحوه عملکرد وی در خارج کردن نظامیان این کشور از افغانستان حمایت می کنند.

بیش از 60 درصد آمریکایی ها نیز گفته‌اند که از عملکرد کاخ سفید در نحوه خارج نظامیان این کشور از افغانستان ناراضی هستند و تنها 30 درصد آنها از عملکرد دولت بایدن ابراز رضایت کرده‌اند.

در حالی که 56 درصد دموکرات ها از عملکرد بایدن در خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان راضی بوده‌اند این رقم در بین جمهوریخواهان به کمتر از 7 درصد رسیده است. در بین مستقل ها نیز تنها 26 درصد گفته اند که از عملکرد بایدن راضی هستند.

در حالی که در حملات تروریستی اخیر در شهر کابل پایتخت افغانستان صدها نفر از جمله 13 نظامی آمریکایی کشته شده اند، فشارها برای استعفای بایدن افزایش یافته است.

انتهای پیام/