شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#بارسلونا#بازیکنان

خوشحالی گروهی از بازیکنان بارسلونا از جدایی گریزمان


خوشحالی گروهی از بازیکنان بارسلونا از جدایی گریزمان

یک رسانه کاتالان مدعی شده که بخشی از رختکن تیم فوتبال بارسلونا از رفتن مهاجم فرانسوی این تیم راضی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه اسپورت در گزارشی درباره آنتوان گریزمان به بررسی ابعاد جدایی او از بارسلونا پرداخته  و آن را از نظر از مالی و ورزشی تحلیل کرده است.

این نشریه برای جدایی این بازیکن فرانسوی که به تیم سابقش اتلتیکومادرید برگشت، محاسن و معایبی را برشمرده است و یکی از محاسن آن را خارج شدن بازیکنی از رختکن کاتالان‌ها دانسته که نیمی از هم‌تیمی‌هایش دل چندان خوشی از او نداشتند.

رابطه شخصی گریزمان با اکثر بازیکنان بارسلونا رابطه‌ای صمیمانه نبود و این سردی روابط از ماجرای مستند معروف او با عنوان «تصمیم» نشأت می‌گرفت، همان مستندی که ستاره فرانسوی درباره ماندنش در اتلتیکومادرید در آستانه پیوستنش به بارسلونا (اتفاقی که تابستان سال قبل از پیوستن گریزمان به بارسلونا رخ داد) در آن صحبت کرد و گفت به دلیل محرومیت تیمش از خرید بازیکن تصمیم گرفته بود که بماند. گفته می‌شد بسیاری از بازیکنان بارسلونا به خصوص لیونل مسی از مسخره شدن تیم‌شان توسط گریزمان عصبانی هستند و این دلخوری حتی تا پایان حضور مهاجم فرانسوی همه به طور کامل رفع نشد. گریزمان اگرچه سعی داشت طوری جلوه دهد که روابطی صمیمانه با هم‌تیمی‌هایش در بارسلونا دارد اما واقعیت این بود که او هرگز در بارسا همچون اتلتیکومادرید محبوب و مورد حمایت نبود. همین موضوع سبب شد که تعداد زیادی از بازیکنان بارسلونا از بازگشت او به اتلتیکومادرید خوشحال شوند چرا که هرگز او را جزو خودشان نمی‌دانستند.

مزایا و معایب جدایی گریزمان

بازگشت گریزمان به اتلتیکومادرید از نظر مالی باعث شد که باشگاه بارسلونا نفس راحتی بکشد. بارسا حالا نه تنها مجبور نیست حقوق سنگین گریزمان را بپردازد، بلکه بابت قرض دادن او به اتلتیکومادرید هم 10 میلیون یورو کسب می‌کند و اگر این بازیکن در 50 درصد از بازی‌های فصل جاری روخی به میدان برود، در آن صورت قرارداد قرضی به قطعی تبدیل و تیم مادریدی ملزم به پرداخت 40 میلیون یوروی دیگر به بارسا می‌شود. با این حال از نظر اقتصادی بارسلونا هنوز هم متحمل ضرر بزرگی شده است، چرا که برای خرید او از اتلتیکومادرید 130 میلیون یورو پرداخت.

از نظر ورزشی و فنی هم گریزمان هرگز مهره تأثیرگذاری برای بارسلونا نبود و نتوانست جای ثابتی برای خودش در این تیم پیدا کند. او چندین بار در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از به کار گرفته شدنش در پستی غیرتخصصی گلایه کرد. او احساس می‌کرد که عملکردش تحت الشعاع بازی مسی قرار دارد. با این حال گریزمان زیر نظر هیچ یک از سه مربی‌اش بارسلونا (والورده، کیکه ستین و رونالد کومان) نتوانست در حد بازیکنی که در اتلتیکومادرید بود ظاهر شود. کیکه ستین و کومان، در بازی‌های بزرگ از گریزمان استفاده نمی‌کردند و سهم این بازیکن در حملات ناچیز و بسیار دور از حد انتظار؛35 گل در 102 بازی، به طور متوسط سه دهم گل در هر بازی.

انتهای پیام/