به گزارش برنا، هیات یاد شده از " زینه عکر " معاون نخست وزیر پیشبرد امور و سرپرست وزارت خانه های دفاع و خارجه ، " غازی وزنی " وزیر دارایی ، " ریمون غجر" وزیر انرژی و سرلشکر " عباس ابراهیم " مدیرکل امنیت عمومی لبنان تشکیل شده است.

وزارت اطلاع رسانی سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که " فیصل المقداد " وزیر خارجه امروز از این هیات لبنانی استقبال می کند.

مقامات لبنانی پس از آغاز جنگ غربی - عبری و عربی علیه سوریه در سال ۲۰۱۱ به این کشور سفر نکرده اند. دولت لبنان علت این اقدام خود را پیروی از سیاست دوری گزیدن از درگیری های منطقه ای نامیده است . 

بر اساس این گزارش ، فروپاشی مالی در لبنان از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در ماه گذشته میلادی به مرحله بحران رسید و همزمان با آن کمبود شدید سوخت، لبنان را فلج کرد تا آنجا که خدمات عمومی در این کشور از جمله بیمارستان ها در اثر بحران سوخت و برق مجبور به تعطیلی و یا کاهش ساعات کاری خود شده اند.
قرار است هیات یاد شده با مقامات سوریه موضوع تامین گاز صادر شده از مصر از راه اردن را به منظور افزایش میزان تولید برق در لبنان مورد بحث و بررسی قرار دهد.
زینه عکر سرپرست وزارت خارجه لبنان در گفت وگو با رویترز اظهار داشت: امیدواریم در این شرایط سخت بتوانیم هر چه سریع تر به منظور تامین نیاز لبنانی ها این طرح را راه اندازی کنیم.

به دنبال بالا گرفتن بحران سوخت در لبنان ، بنا به درخواست سیدحسن نصرالله رهبر جنبش حزب الله لبنان ، جمهوری اسلامی ایران اقدام به ارسال سوخت برای این کشور کرد.