شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت
پیش بینی قیمت دلار در بازار شهریور

دو قیمت کلیدی برای دلار/ کاهش تحرکات در بازار ارز

کدخبر: 437868
برای بازیگران افزایشی، امروز مقاومت ۲۷هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت دلار اهمیت زیادی دارد. تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده یاد شده است، میل به خرید در میان معامله گران بیشتر خواهد بود. در مقابل، کاهشی های بازار بیشتر به نقطه ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان چشم خواهند دوخت.

به باور برخی فعالان، معامله گران دلار، خرید و فروش های خود را کاهش داده اند و در حال، سنجش وضعیت بازار هستند. کاهش فعالیت معامله گران موجب شده است که شدت نوسانات قیمتی کاهش پیدا کند و انتظار برای شکست مقاومت یا حمایت های سنگین اسکناس آمریکایی کاهش پیدا کند.

برخی از فعالان اعتقاد دارند که کاهش معاملات بازار به دلیل هراسی است که معامله گران از مذاکرات هسته ای دارند. حال آنکه گروه دیگری از فعالان معتقدند، بازار از مردادماه رشد قابل توجهی را تجربه کرد و در حال حاضر، استراحت بعد از دوران افزایش را سپری می کند.

با توجه به اینکه، برد انتظارات افزایشی و کاهشی کوتاه شده است، معامله گران حرکات خود را بر اساس نوسانات محدود تر تنظیم خواهد کرد. به عنوان مثال، برای بازیگران افزایشی، امروز مقاومت ۲۷هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت دلار اهمیت زیادی دارد. تا زمانی که دلار بالای محدوده یاد شده است، میل به خرید در میان معامله گران بیشتر خواهد بود. در مقابل، کاهشی های بازار بیشتر به نقطه ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان چشم خواهند دوخت.

پشت خطی (4)

در بازار حواله درهم نیز افزایشی ها انتظار پیش روی این ارز در کانال ۷ هزار و ۴۰۰ تومان را دارند. حال آنکه کاهشی ها تصور میکنند که نرخ حواله درهم به سوی حمایت ۷ هزار و ۳۰۰ تومانی حرکت کند. طبیعتا شروع درهم در هر یک از کانال های یاد شده، فضای انتظاری بازار داخلی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برخی از معامله گران نیز باور دارند رفتار بازارساز ارزی و نوع قیمت گذاری او جهت قیمت روز شنبه را تعیین خواهد کرد. از نگاه این گروه، در صورتی که صرافی های بانکی قیمت فروش دلار خود را به بازار نزدیک کنند، تعداد فروشنده ها در بازار بیشتر خواهد شد. به طور معمول،‌ معامله گران تصور می کنند که بازارساز عرضه شدید را از نرخ های بالا آغاز میکند.