هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان که از دوم شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال آغاز شده بود، پنج‌شنبه شب به پایان رسید. تیم لهستان عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد و تیم‌های بلغارستان و ایران مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند. تیم‌های کوبا و کلمبیا در آخرین روز رقابت‌ها حریف یکدیگر بودند برای رتبه پانزدهمی، اما به دلیل برنامه پروازی دو تیم، مسابقه آنان برگزار نشد و دو تیم در جایگاه پانزدهم مشترک قرار گرفتند. همچنین به دلیل مثبت شدن تست PCR تعدادی از بازیکنان تیم‌های ملی جمهوری دومینیکن و گواتمالا پیش از پرواز به ایران، این دو کشور از حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان کنار گذاشته شدند و در جایگاه نوزدهم مشترک جای گرفتند.

محمدرضا دامغانی، کارشناس والیبال درباره عملکرد تیم ‌ملی کشورمان در این دوره از رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: قبل از هر چیز تبریک و خسته نباشید می‌گویم به تک‌تک بازیکنان و کادر فنی بابت کسب جایگاه سومی این مسابقات. فکر می‌کنم در این مقطع زمانی که تیم‌ ملی هم در توکیو عملکرد مناسبی نداشت، این نتیجه تا حدی جامعه والیبال را به آینده این رشته امیدوار کرد. 

او افزود: البته ما در گذشته هم عملکرد مطلوب‌تری در این مسابقات داشتیم، دو بار موفق شدیم روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم آن هم در دوره‌های که میزبان هم نبودیم اما الان کمی شرایط فرق داشت هرچند دوست داشتیم باز هم روی سکوی قهرمانی باشیم ولی در نبود تماشاگران که حضورشان بسیار موثر است و شرایط کرونایی که بر کشور حاکم است فکر می‌کنم این نتیجه، نتیجه قابل دفاعی است.

دامغانی در پایان گفت: با ارزیابی این مسابقات و نتایج به دست آمده باید به آینده خوشبین باشیم. امیدوارم که مسئولین هم از این بازیکنان غافل نشوند تا در آینده به امید خدا نسل خوب و با استعدادی وارد والیبال بزرگسالان شوند.