شهرخبر

براساس نظرسنجی ها پس از خروج از افغانستان اعلام شد

افول محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در انگلیس

افول محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در انگلیس

رئیس جمهور آمریکا در نتیجه خروج غیرمسئولانه این کشور از افغانستان، جایگاه و محبوبیت خود را در میان شهرروندان انگلیسی از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظر سنجی ها در انگلیس حامی از افول شدید محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در میان شهروندان انگلیسی است.

براساس نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته در لندن و چند شهر انگلیس، رئیس جمهوری آمریکا محبوبیت خود را در میان بسیاری از شهروندان بریتانیایی از دست داده است.

این نظر سنجی از سوی مؤسسه افکار سنجی «یوگوو» انجام شده و نتایج آن نشان می‌دهد که تنها یک درصد مردم انگلیس «جو بایدن» را یک رئیس جمهوری فوق‌العاده برای آمریکا می‌دانند.

براساس نتایج، همچنین از نظر ۳۲ درصد مردم انگلیس، بایدن یک سیاستمدار ضعیف و مفتضح است.

این نظر سنجی درست پس از خروج غیرمسئولانه و شتابزده آمریکا از افغانستان صورت گرفته است.

در آمریکا نیز نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی ان. بی. سی نیوز نشان داده که میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ضمن یک جهش سراسری در موارد ابتلای به کروناویروس و جنجال اخیری که بعد از مدیریت خروج نظامی آمریکا از افغانستان از سوی دولت او بالا گرفت، به روند افولی خود ادامه داده است.

این نظرسنجی جدید که در بازه زمانی ۱۴-۱۷ اوت انجام شده، نشان داده ۴۹ درصد آمریکایی‌های شرکت کننده در آن گفتند عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری را همچنان که او با انتقادهای قانونگذاران کشورش از بابت مساله خروج از افغانستان مواجه می‌شود، تأیید می‌کنند. همچنین ۴۹ درصد نیز گفتند که با عملکرد او مخالفند.

این نتایج نشان می‌دهند که بایدن برای نخستین بار در نظرسنجی‌های شرکت مذکور از زمان رسیدنش به ریاست جمهوری تا کنون میزان محبوبیت کمتر از ۵۰ درصد را کسب کرده است.