شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#زاهدان#سیستان#سیستان و بلوچستان

رییس جمهور و هیات همراه زاهدان را به قصد تهران ترک کرد

رییس جمهوری و هیات همراه زاهدان را به قصد تهران ترک کرد

دکتر ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی به اتفاق هیات همراه در پایان سفر ۲ روزه به سیستان و بلوچستان جمعه شب زاهدان را به قصد تهران ترک کرد.

به گزارش مشرق، دکتر رئیسی رییس جمهوری به همراه وزرای کشور، نیرو، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس دفتر رییس‌جمهوری، عصر پنجشنبه با ورود به چابهار سفر ۲ روزه اش به سیستان و بلوچستان را آغاز کرد.

رییس جمهوری در فرودگاه کنارک مورد استقبال آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، احمدعلی موهبتی استاندار این استان و مدیران محلی قرار گرفت.

وی پس از ورود به اتفاق هیات همراه از اسکله کنارک بازدید کرد و عازم چابهار شد.

بازدید از حاشیه شهر چابهار و گفت وگو با حاشیه نشینان، حضور در مسجد امام حسین و دیدار با خانواده محترم شهدا و ایثارگران  و شرکت در نشست مدیران، سران طوایف و نخبگان چابهار و منطقه آزاد از برنامه های روز نخست این سفر رییس جمهوری بود.

آیت الله رئیسی در دومین روز سفر عازم زابل شد.

وی با حضور در روستای مرزی ملاعلی از توابع بخش قرقری شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان در جمع مردم این روستا به سخنرانی پرداخت و با مردم دیدار و گفت وگو کرد.

رییس جمهوری سپس در مراسم گرامیداشت قیام تاریخی مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) قبل از قیام مختار، حضور یافت و به ایراد سخت پرداخت.

دکتر رئیسی بعد از ظهر جمعه وارد زاهدان شد و در همایش سران طوایف، ایثارگران، نخبگان و نمایندگان قشرهای مختلف مردم حضور یافت.

در این همایش آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان و شماری دیگر از شرکت کنندگان به ایراد سخن پرداخته و مسائل و مشکلات منطقه را تشریح کردند.

رییس جمهوری پس از سخنرانی در این همایش عازم شورای اداری سیستان و بلوچستان در تالار امام رضا (ع) زاهدان شد.

وی در این نشست به سخنرانی پرداخت و پس از پایان این جلسه به اتفاق هیات همراه عازم فرودگاه شد و در میان بدرقه مسوولان زاهدان را به قصد تهران ترک کرد.