شهرخبر

سجادی: خیال همه راحت، رئیس جمهور علاقه‌مند به ورزش است/ از حدادی در بازی‌های آسیایی مدال طلا می‌خواهیم


سجادی: خیال همه راحت، رئیس جمهور علاقه‌مند به ورزش است/ از حدادی در بازی‌های آسیایی مدال طلا می‌خواهیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: رئیس جمهور علاقه‌مند به ورزش، خصوصا ورزش همگانی بوده، راهنمایی‌های زیادی به من داشته است و خیال همه از این بابت راحت باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب و همچنینی حضور در جمع مسئولان، ورزشکاران و پیشکسوتان رشته دوومیدانی اظهار داشت: رئیس فدراسیون از من درخواست که امروز به اینجا بیایم. گفتم شرایط طوری باشد تا بتوانم از بزرگان رخصت بگیرم. آیت‌الله رئیسی علاقه‌مند به ورزش و خصوصا ورزش همگانی است. رئیس جمهور در موضوع ترویج ورزش و افزایش مشارکت مردم راهنمایی‌های زیادی به من داشته است و خیال همه از این بابت راحت باشد.

وی با اشاره به انتقاداتی که از او در جریان کسب رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، عنوان کرد: علاقه‌مند هستم که نگرانی‌های نمایندگان مجلس را از بین ببرم. قول می‌دهیم هر چه جلوتر می‌رویم، ارتباط خوبی با همه نمایندگان حتی مخالفان برقرار کرده و از پتانسیل مجلس برای توسعه ورزش استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره شرایطش در گذشته برای حضور در ورزش گفت: من به عنوان یک کارگر قنادی در مسابقات دوومیدانی در آزادی شرکت کردم. کنار کتانی‌ام پاره بود و نمی‌دانستم فیلمبرداری می‌شود. اتفاقاً یک فیلمبردار از کفش پاره من فیلم گرفت و پس از آن خانواده‌ام مرا سرزنش کردند که چرا این کفش را پوشیده بودم، اما واقعیت این است که از همان جا عاشق دوومیدانی شدم.

سجادی عنوان کرد: چند سال قبل به دلیل مشکل کمر پیاده‌روی می‌کردم. یکبار در پارک قیطریه مشاهده کردم که تعدادی از بچه‌ها پرتاب دیسک ترمین می‌کنند. پس دیدم با همت، اراده و عشق می‌توان در هر شرایطی تمرین کرد. فدراسیون دوومیدانی خوشبختانه اسپانسر خوبی دارد، اما اجازه دهیم دوومیدانی ارزان بماند. پیشنهاد می‌کنم با کمک فدراسیون، شایسته سالاری در اولویت قرار بگیرد. من یک تکلیفی دارم؛ اینکه زیرساخت‌ها را فراهم و منابع مالی پیگیری می‌کنم. از صداوسیما درخواست به دوومیدانی بیشتر بپردازد و این تکلیف من است. پیشنهادم این است که فدراسیون دوومیدانی اردوهای جمعی را برگزار کند. باید ورزشکارانی مثل حدادی، تفتیان، فصیحی، هاشمی و ... را در دوومیدانی حفظ کنیم و به عنوان مربی، مسئول فنی و ... از آنها بهره ببریم.

وی تصریح کرد: من مدیون دوومیدانی هستم. من با فرزندان شهید هم کار کرده‌ام، به مو رسیدم اما پاره نشد و هر چه در زندگی دارم، از آنها می‌بینم. پیشنهاد می‌کنم پیست‌های دوومیدانی را با ورزش همگانی مرتبط کنیم و از تجربیات ورزشکارانی که اردوی خارج از کشور داشته‌اند استفاده کنیم. باید ببینیم الگوی تمرین ورزشکاران ما نیاز به اصلاح دارد یا خیر. الگوی تربیت مربیان تیم ملی و ورزشکاران چیست؟ اگر می‌خواهیم اردوی خارجی داشته باشیم، دلیل اردو چیست؟ درخواست من این است تقویم فدراسیون پربار و غنی داشته باشید. من به فدراسیون پیشنهاد می‌دهم مسابقات قهرمانی کشور را زنده کند. دست من در معرفی باشگاه باز است و قول کمک می‌دهم. پیشنهاد می‌کنم یک مسابقه بین‌المللی در فصل‌های بهار و تابستان برگزار کنید. همچنین احسان حدادی می‌تواند این مجموعه آفتاب انقلاب را به آکادمی تمرین پرتاب‌ها تبدیل کند. البته ما فعلا از او یک طلای دیگر در بازی‌های آسیایی 20222 چین انتظار داریم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: بانوان در دومیدانی نیاز به حمایت بیشتری دارند. من علاقمند هستم که ورزش بانوان در ایران مستقل و خودکفا شود. از رئیس فدراسیون می‌خواهم دوومیدانی بانوان را خودکفا کند و من هم کمک می‌کنم.

 

انتهای پیام/