شهر خبر

به دلیل اختلالی در سفر نخست؛

پرواز آزمایشی ویرجین گالاکتیک ممنوع شد

پرواز آزمایشی ویرجین گالاکتیک ممنوع شد

اختلالی حین پرواز ریچارد برانسون به مرز فضا سبب شده تا سازمان هوانوردی فدرال انجام پروازهای آزمایشی ویرجین گالاکتیک را ممنوع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، رگولاتورهای ایمنی آمریکا مشغول تحقیق رویدادی هستند که طی سفر ریچارد برانسون، مالک ویرجین گالاکتیک به مرز فضا اتفاق افتاده است. به همین دلیل این شرکت نمی‌تواند تا اتمام تحقیقات هیچ پرواز آزمایشی انجام دهد.

سازمان هوانوری فدرال آمریکا (FAA) اعلام کرده هواپیمای موشکی ویرجین گالاکتیک به نام «اسپیس شیء پ۲» که برانسون و ۵ نفر از کارمندانش را به فضا برد، هنگام بازگشت به زمین و فرود در صحرای نیومکزیکو، دچار انحراف از مسیر شده است. این انحراف سبب شد هواپیمای موشکی مذکور از منطقه کنترل ترافیک هوایی مورد نظر خارج شود.

در بیانیه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا آمده است: تا زمانی که FAAگزارش تحقیقات نهایی را تأیید نکند یا مشخص نشود اختلالاتی مربوط به این رویداد روی ایمنی عمومی تأثیرگذار است یا خیر، ویرجین گالاکتیک نمی‌تواند اسپیس شیپ ۲ را آزمایش کند.

ویرجین گالاکتیک اصرار دارد برانسون و خدمه شرکت کننده در تست مذکور در معرض خطر نبوده‌اند. این شرکت اعلام کرد در خصوص پروازهای آتی خود با سازمان هوانوردی فدرال همکاری می‌کند.

ریچارد برانسون در ماه جولای و قبل از جف بزوس به مرز فضا سفر کرد. این درحالی است که هر دو شرکت در حوزه سفرهای تجاری به فضا با یکدیگر رقابت می‌کنند.