شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گرد و غبار

باد و گرد و غبار شدید در غرب کشور

کدخبر: 437782
اقتصادنیوز : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در غرب و شمال غرب کشور، وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: تا اواخر وقت فردا وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما در مناطقی نظیر سواحل خزر، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که با رگبار باران نیز همراه است. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این مدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، گیلان گلستان و شرق اردبیل خواهد بود و دریای خزر مواج و توفانی است. 

وی گفت: روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته پیش رو در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی بارش پراکنده ادامه دارد. 

ضیائیان اضافه کرد: در پنج روز آینده در ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و شمال و غرب هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، گاهی وزش باد شدید موقت و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در دو روز آینده در غرب و شمال غرب کشور و وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب خواهیم داشت. 

وی بیان کرد: از فردا تا اواخر هفته در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود و در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

 ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۵ و ۲۴ درجه خواهد بود. 

 وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.