شهر خبر

ابتکار جالب مردم لندن برای اعتراض به نحوه مدیریت کرونا

داوطلبان لندنی با نقاشی هزاران قلب قرمز در برابر پارلمان این کشور انتقاد خود از نحوه مدیریت کرونا را اعلام کردند.

لندن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر، لندن به یاد قربانیان کووید-۱۹، میزبان هزاران قلب قرمزی شد که در برابر عمارت پارلمان بریتانیا نقش بستند.

داوطلبانی در شهر لندن، بیش از ۱۵۰هزار قلب قرمز را روی دیواری در امتداد ساحل جنوبی رود تیمز نقاشی کردند تا یاد درگذشتگان کرونا را گرامی دارند.

مردم رهگذر نیز برای نوشتن نام عزیزان از دست رفته خود و یا پیام‌هایی برای به خاطر سپردن این روزهای سخت در مقابل این دیوار می‌ایستند.

فران هال، یکی از اعضای این پویش گفت، در خبرها اعداد ۴۰،هزار، ۵۰هزار، ۶۰هزار را می‌شنیده در حالیکه افزایش روز افزون آمار مرگ و میر معنی این اعداد را از بین برده بود. فران خود نیز همسرش را سه هفته پس از ازدواج در اثر ابتلا به کووید از دست داده است.

این گروه که نقاشی قلب‌ها را از فروردین ماه آغاز کرده‌اند، دیوار مقابل پارلمان بریتانیا را انتخاب کردند تا دولت را برای انجام تحقیق درباره نحوه سوء استفاده از این بیماری همه‌گیر تحت فشار قرار دهند.

فران می‌گوید: «اینجا مکان سیاسی است و مسئولان نمی‌توانند این مطالبه را ندیده بگیرند.»

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، به دلیل اقدامات کند در جهت مقابله با بیماری همه‌گیر در ماه‌های اولیه ۲۰۲۰ مورد انتقاد واقع شده اما اکنون واکسیناسیون کامل سه چهارم بزرگسالان این کشور انجام گرفته است.

دولت جانسون تحقیقات در مورد نحوه مدیریت همه‌گیری را تا زمان اطمینان از ثبات وضعیت کشور در برابر این بیماری متوقف کرده است. از ابتدای آغاز همه‌گیری کرونا تا کنون بیش از ۱۳۳ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.