به گزارش  برنا؛ دکتر سید حمید سجادی در حاشیه برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی زورخانه ای، ساماندهی زورخانه های سراسر کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با مشورت و همفکری همکاران ، مسئولین فدراسیون در راس آن سردار باران چشمه همچنین هیات های استانی ، مدیران کل استانی و همه دستگاه ها و نهادهای که در این زمینه فعالیت دارند ، با نظارت وزارت ورزش و جوانان ، وضعیت زورخانه ها را بررسی و ساماندهی می کنیم .

وزیر ورزش و جوانان فعالیت فدراسیون جهانی این رشته را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: فدراسیون جهانی از دو دهه پیش با دستور و راهنمایی مقام معظم رهبری برای صدور این رشته به جهان شکل گرفته و تکلیفم این است که فدراسیون ملی را آنقدر قوی کنیم تا این دو فدراسیون ممزوج شده و در راستای صدور وررش زورخانه ای به أقصی نقاط جهان با قدرت پیش روند .

دکتر سید حمید سجادی با اشاره به ریاست "مدوید" بر فدراسیون اروپایی ورزش های زورخانه ای که از همدوره ای های جهان پهلوان تختی محسوب می شود، اظهار داشت : برای ترویج و گسترش این رشته افراد شاخصی وجود دارند و می توانیم از بزرگانی نظیر مدود استفاده کنیم .

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از  صحبت هایش تربیت مرشد برای توسعه و صدور ورزش زورخانه ای همچنین بازنگری در تمرینات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : اکنون دو سبک تمرینی قدیم و مدرن در ورزش زورخانه ای وجود دارد که شایسته است با حفظ روش سنتی زمینه گسترش تمرینات مدرن را هم فراهم آوریم .

دکتر سید حمید سجادی با بیان اینکه "فتوت" واژه کلیدی و کاربردی در اداره کشورهای اسلامی است، توضیح داد : ما در کشورمان فتوت را بصورت ریشه ای داریم بطوریکه برای نمونه آنچه در دفاع مقدس رخ داد ، چیزی جز فتوت نبود و نباید اجازه دهیم گاهی در بیداری دچار غفلت شویم و باید فتوت در ورزش زورخانه ای و همچنین در جامعه ترویج پیدا کند .

وزیر ورزش و جوانان بار دیگر با تاکید بر ترویج و گسترش ورزش زورخانه ای تصریح کرد : آنچه اهمیت دارد این است که ورزش زورخانه ای را فارغ از این مهم که امکانات داریم یا نداریم باید به هر طریق ممکن در همه جای ایران فعال کنیم .