شهر خبر

مهدی عبدی در گفت‌وگو با خبرورزشی:

پیشنهاد خارجی؟؛ عاشق پرسپولیسم/ آقا یحیی بی‌دلیل بازیکنی را نمی‌خرد/ آقای گلی لیگ برتر هدف دوم من است

مهدی عبدی مهاجم گلزن تیم پرسپولیس با وجود خط خوردن از لیست نهایی تیم ملی با روحیه بالایی از صعود تیم ایران به جام جهانی قطر حرف می‌زند.

مهدی عبدی
خبرورزشی -

مهدی یکتا؛ مهدی عبدی مهاجم جوان و ملی پوش پرسپولیس جو تیم ملی را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد. و در این خصوص صحبت‌هایی با ما انجام داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

ابتدا از تیم ملی شروع کنیم. زمانی که دعوت شدی چه حسی داشتی؟

هر فوتبالیستی در سراسر ایران زمانی که کارش را در سطح باشگاهی و حرفه ای آغاز می‌کند آرزوی بزرگش پوشیدن پیراهن تیم ملی است. من هم از این قائده مستثنی نبوده و نیستم و خوشحالم که به این آرزوی قدیمی رسیدم.

شاید یک جورهایی هم دستمزد بازی‌های خوب خودت به ویژه در هفته‌های پایانی لیگ بیستم را گرفتی و کارت دیده شد؟

خیلی حس خوبی است که کار شما دیده شود. خدا را از این بابت شکر می‌کنم.

تصور می‌کردیم بابت خط خوردن ناراحت باشی؟

واقعیت امر این است که از تمام لحظاتی که در این زمان سپری کردم لذت بردم. هر موقع که پیراهن مقدس تیم ملی را به تن کنم با تمام انرژی برای تیم ملی تلاش می‌کنم تا بتوانم در این مسیر پرچم جمهوری اسلامی‌ایران در جایگاه بهتری قرار دهم. این یک افتخار بزرگ است و همان طور که زمان دعوت شدن از آقای اسکوچیچ در دل خودم تشکر و قدردانی کردم الان هم به نظر ایشان و کادرفنی تیم ملی احترام می‌گذارم.

جو تیم ملی را چطور دیدی؟

جو تیم ملی فوق العاده است. در تیم ملی بحث باشگاهی و این حرف‌ها نیست و همه برای یک هدف مقدس می‌جنگند.

البته لژیونرها هنوز در اردو نبودند و بعد از شما به اردوی تیم ملی برای بازی با سوریه اضافه شدند؟

درحال حاضر تیم ملی مهاجمان خیلی خوب و توانمندی دارد که در لیگ‌های اروپایی و خارجی خوش می‌درخشند و من هم تلاش می‌کنم با درخشش و گلزنی در پرسپولیس باردیگر به تیم کشورم دعوت شوم. اگر دعوت شدم با افتخار مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم و در غیر این صورت هم مثل همیشه همچون یک هوادار برای موفقیت تیم ایران دعا خواهم کرد.

 چقدر امید داری تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کند؟

هم تیم خوبی داریم و هم مربیانی که شناخت خوبی از تیم دارند. چیزی که به نظرم اهمیت دارد موضوع اتحاد ملی است. صعود تیم ملی به جام جهانی به سود همه ماست. از فوتبالی‌ها گرفته تا سایر مردم که با صعود تیم ملی خوشحال شده و نشاط به جامعه تزریق می‌شود. به شخصه ۱۰۰ درصد امیدوارم به جام جهانی صعود می‌کنیم چون نسل خوبی داریم.

مهدی عبدی؛ تمرین تیم ملی ایران (4 شهریور 1400)

بسیار خوب، از تیم ملی که بگذریم می‌خواهیم به پرسپولیس برسیم. شرایط تیم خودتان را چطور می‌بینید؟

بازی سختی در تاجیکستان داریم. استقلال تاجیکستان تیم خوبی است که به عنوان سرگروه صعود کرده و قطعا نمی‌خواهد در خانه بازنده باشد. البته ما هم پرسپولیس هستیم ولی به عنوان نماینده ایران محکوم به برد هستیم. ما در آسیا نشان دادیم که می‌توانیم هر ناممکنی را ممکن کنیم.

جدایی چند بازیکن از پرسپولیس به تیم شما لطمه نمی‌زند؟

آنهایی که جدا شدند بازیکنان خوبی هستند اما پرسپولیس به این آمد و رفت‌ها عادت دارد. سال گذشته هم بازیکنان بسیار خوبی جدا شدند ولی با درایت آقا یحیی و کادرفنی نفرات خوبی جذب شده و جای آنها را پر کردند.

نفرات جدیدی مثل علی نعمتی، علیرضا ابراهیمی، رضا اسدی، رضا دهقانی و حامد پاکدل به تیم شما اضافه شدند. نظری در این رابطه ندارید؟

شک نکنید همه این نفرات بازیکنان خوبی هستند که آقا یحیی جذب کرده است. آقای گل محمدی شناخت و وسواس زیادی روی بازیکنان دارد و بی دلیل بازیکنی را نمی‌خرد. مطمئن هستم این بازیکنان می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

اما به نظر می‌رسد رقابت در خط حمله در نیم فصل دوم فصل گذشته بیشتر بوده باشد. این طور نیست؟

رقابت همیشه وجود دارد. اگر رقابت نباشد پیشرفتی هم حاصل نمی‌شود و من و همبازیانم ضمن رقابت در زمین مسابقه با رفاقت و همدلی برای موفقیت پرسپولیس می‌جنگیم.

کسانی که تمرینات اخیر تیم ملی را دیده اند از آمادگی تو خیلی تعریف می‌کنند. اواخر فصل گذشته هم فوق العاده درخشان بودی و گل‌های مهمی‌زدی. این فصل نقشه ای برای آقای گلی داری یا نه؟

آقای گلی در لیگ بیست و یکم یک هدف ثانویه است. هدف اول ششمین قهرمانی پرسپولیس است و بعد از آن سعی می‌کنم به عنوان آقای گلی هم برسم.

مهدی عبدی؛ تمرین پرسپولیس (8 شهریور 1400)

با عنوان آقای گلی از شانس بیشتری برای رفتن به جام جهانی در صورت صعود تیم ملی برخوردار خواهی بود. درست است؟

بله، همه این موارد انگیزه‌هایی است که من را وادار می‌کند تا در فصل جدید با تلاش و جدیت بیشتری تمرین و بازی کنم.

شنیدیم پیشنهاد خارجی هم داشتی اما اصلا جوابی به آن ندادی. توضیح می‌دهی؟

اصلا دوست ندارم در این رابطه صحبت کنم. من در حال حاضر بازیکن پرسپولیس هستم تیمی که عشق است و عاشقش هستم. می‌خواهم با این تیم به تمام افتخارات ممکن برسم.

بزرگ ترین آرزویت در پرسپولیس چیست؟

انشالله قهرمانی در آسیا که طلسم آن امسال شکسته شود. ما تا یک قدمی‌جام هم رفتیم و اسیر بدشانسی شدیم اما این مرتبه می‌خواهیم با عزم جدی و همبستگی به آن برسیم. این یک آرزوی ورزشی برای من خواهد بود.

راستی داشت یادمان می‌رفت. با کمی‌تأخیر ازدواج تو را تبریک می‌گوییم.

 سپاسگزارم از شما و همه دوستان و عزیزانی که با پیام‌های محبت آمیز خود من را شرمنده کردند.