شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#افغانستان#پایتخت#پاکستان

پروازهای سازمان ملل به افغانستان از سر گرفته شد


پروازهای سازمان ملل به افغانستان از سر گرفته شد

سازمان ملل اعلام کرد که پروازهایش برای کمک‌های بشردوستانه از پایتخت پاکستان به افغانستان را از سر گرفته است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهارداشت که پروازهای این سازمان برای کمک‌های بشردوستانه از «اسلام‌آباد» به مقصد شهرهای «مزارشریف» و «قندهار» از سر گرفته شده است.

وی افزود که تاکنون از پایتخت پاکستان سه پرواز به مزارشریف در شمال افغانستان انجام شده است.

دوجاریک اظهارداشت که سازمان ملل پروازهایش به فرودگاه کابل پایتخت افغانستان را نیز در دستور کار دارد تا از این طریق نیز کمک‌های غیر موادغذایی از جمله دارو و دیگر نیازهای ضروری را به افغانستان ارسال کند.

از سوی دیگر، «ماری الن مک‌گرورتی» مسئول برنامه جهانی غذا در افغانستان به رویترز گفته است که با وخامت اوضاع سیاسی و خشک‌سالی‌های اخیر، افغانستان در آستانه‌ «فروپاشی اقتصادی و فاجعه‌ی انسانی» است.

به گزارش بی بی سی، پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از وخیم‌تر شدن بحران انسانی و اقتصادی و وخامت خدمات اساسی در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

گوترش در بیانیه‌ای گفته بود که حدود نیمی از جمعیت افغانستان (18 میلیون نفر) برای زنده ماندن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند به عبارت دیگر از هر سه شهروند افغانستان یکی از آنان نمی‌داند که وعده‌ غذایی بعدی‌ خود را از کجا تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/.