شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

وزیر بهداشت؛

واکسن‌ های ایرانی کرونا جزو بهترین‌ ها هستند

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واکسن‌های ایرانی کرونا جزو بهترین‌هاست، گفت: ‌مجوز واکسن‌های انستیتو پاستور، رازی و سیناژن صادر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی در سفر به استان اردبیل در حاشیه بازدید از یکی از بیمارستان‌های این شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها  است که دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌‌های درس حاضر شوند.

وی افزود: واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده شروع می‌شود و در کنار  فعالیت درسی مجازی باید ترکیبی و حضوری نیز مبنای کار باشد.

عین‌اللهی همچنین از واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان خبر داد و افزود: حضور دانش‌ آموزان در مدارس نیز برنامه‌ریزی شده تا بتوانند به صورت حضوری حاضر شوند.

 وزیر بهداشت گفت: متاسفانه کرونا آسیب زیادی به آموزش در دنیا و کشورمان وارد کرده است و دانش‌آموزان را از تحرک انداخته و در برخی موارد چاقی نیز اضافه شده است.

عین‌اللهی افزود: امیدواریم بتوانیم به آموزش برگردیم که این امر بسیار مهم بوده چرا که آموزش حضوری بسیار  تاثیرگذار است.

وزیر بهداشت افزود: تنها راهی که برای جلوگیری از مرگ میر کرونا وجود دارد واکسیناسیون  است که در این زمینه رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور دستورات لازم را داده و عزم ملی برای شتاب گرفتن واکسیناسیون وجود دارد.

عین‌اللهی افزود: هفته آینده 19 میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود و تا آخر شهریورماه نیز 40 میلیون دز وارد می‌شود و باید همه مردم، مساجد، حسینیه‌ها پای کار بیایند تا روند واکسیناسیون شتاب بگیرد چرا که خود واکسیناسیون کار ساده‌ای است و می‌توانیم آن را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: در کنار واردات واکسن تولید واکسن داخلی نیز علاوه بر برکت در سه  مرکز انستیتو پاستور رازی و سیناژن مجوز داده شده است.

وزیر بهداشت گفت: واکسن ایرانی از ایمنی برخوردار است و همان طور که دیدید مقام معظم رهبری خودشان واکسن  برکت تزریق کردند.

حجم ویدیو: 1.33M | مدت زمان ویدیو: 00:00:18