شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جنرال موتورز#تعطیل#مکزیک

تعطیلی موقت چند کارخانه جنرال موتورز

کمبود جهانی تراشه باعث شد تا شرکت جنرال موتورز، ۸ کارخانه خود در آمریکای شمالی و مکزیک را به صورت موقت تعطیل کند.

جنرال موتورز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، جنرال موتورز اعلام کرده است که ۴ کارخانه در خود ایالات متحده و ۴ کارخانه در کانادا و مکزیک مجبور شده‌اند فعلا خطوط تولید خود را تعطیل کنند، چراکه طبق گزارش‌ها بحران نیمه‌هادی‌ها و متعاقب آن کمبود تراشه در سطح جهان باعث شده تا این کارخانه نتواند قطعات مورد نیاز خودروهای خود را تامین کند. در این میان سخنگوی این شرکت می‌گوید: «در طول زمان تعطیلی، خودروهای نیمه‌تمام را به نمایندگی‌های تعمیر رارسال می‌کنیم تا کمبود قطعه یدک در بازار وجود نداشته باشد. ما در حال تجربه شرایط پیچیده‌ای هستیم، ولی از توانایی تیم اجرایی خود برای یافتن راه‌حل‌های خلاق برای کاهش تاثیر کمبود جهانی تراشه مطمئن هستیم.»

این دومین مرتبه‌ای است که شرکت جنرال موتورز به دلیل کمبود تراشه مجبور به تعطیلی موقت کارخانه‌های خود می‌شود.

جنرال موتورز تنها شرکت خودروسازی در جهان نیست که تحت تاثیر کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها قرار گرفته است. بسیاری از خودروسازان مانند فولکس‌واگن، فورد و تویوتا هم مجبور به کاهش تولید و تعطیلی موقت کارخانه‌های خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

حتی شرکت تسلا هم که تولیدات چندانی ندارد اعلام کرده است که باید نرم‌افزار خودروهای خود را برای پشتیبانی از تراشه‌های جایگزین بازنویسی کند. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت در این باره گفته است: «بحران کمبود تراشه در جهان همچنان جدی است.»