شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارش

بارش شدید در استان‌های شمالی کشور از امشب

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از مواج و طوفانی شدن دریای خزر و همچنین بارش شدید شبانگاهی در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق خبر داد.

بارش شدید در استان‌های شمالی کشور از امشب

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از مواج و طوفانی شدن دریای خزر و همچنین بارش شدید شبانگاهی در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «فریبا گودرزی»  تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای بعدی اعلام کرد و افزود: از امروز بعدازظهر (جمعه) تا اواخر وقت فردا (شنبه) برای استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و نیز ارتفاعات البرز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه اواخر وقت امشب بارش‌ها به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز می‌رسد،  گفت: دمای هوا در این مناطق به طور محسوسی خنک‌تر خواهد شد،  شدت بارش‌ها نیز امشب در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود و در این مناطق آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود، همچنین در این مدت دریای خزر نیز مواج و طوفانی است.

گودرزی با بیان اینکه روز شنبه تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور نیز باد و گرد و خاک رخ خواهد داد، ادامه داد: در دو روز آینده در جنوب کشور در ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر همرفتی و بارش‌های پراکنده را شاهد خواهیم بود.  در دو روز آینده وزش بادهای شدید در شمال غرب و غرب کشور رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق شود.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف است و بعد از ظهر با وزش باد همراه می‌شود، بیشینه دمای امروز تهران به ۳۸ درجه سانتی گراد می‌رسد البته از فردا (شنبه) هوای تهران کمی خنک‌تر می‌شود.

منبع: انتخاب