شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#وزارت ورزش#وزارت ورزش و جوانان

خادم: بحث امنیتی در عدم واگذاری سرخابی‌ها وجود ندارد


خادم: بحث امنیتی در عدم واگذاری سرخابی‌ها وجود ندارد

معاون پیشین حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: به عنوان یک ورزشی به صراحت می‌گویم، آن چیزی که در دولت مشاهده می‌شود به هیچ وجه بحث امنیتی در عدم واگذاری این دو باشگاه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیررضا خادم، باحضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص مشکلات بحث واگذاری سرخابی‌ها اظهار داشت: تصور شخصی خود را با توجه به تجربه این کار در سال 93 عرض خواهم کرد. در آن زمان وزارت ورزش اقدامات این کار را انجام داد و حتی این موضوع در اختیار سازمان خصوص‌سازی قرار گرفت و در هیئت دولت مطرح شد و وزارت اقتصاد برای واگذاری اقدام کرد.  حتی در سه مرحله سازمان خصوصی‌سازی مزایده را برگزار کرد. هر سازمان و نهادی وظیفه خود را در این موضوع داشت. شرایط واگذاری در آن سال مطرح شد و وزارت ورزش کار خود را انجام داد، اما واگذاری را باید دستگاه مربوطه که وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی هستند، انجام بدهند.  

وی در خصوص تدبیر وزارت ورزش در آن زمان گفت: تمام اتفاقاتی که در این بخش افتاد توسط هیئت دولت تصویب شد. این دو باشگاه در فضای حقوقی دو شرکت دولتی هستند و الزاماً فقط بحث وزارت ورزش در واگذاری مطرح نیست. از زمان بحث واگذاری نیز رئیس مجمع این دو باشگاه وزارت اقتصاد شد. وزارت ورزش یکی از اعضای شورای واگذاری بود و تمام اتفاقات توسط وزارت اقتصادی سامان دهی می‌شود و سازمان خصوصی سازی مجری واگذاری بود. وزارت ورزش پیشنهادات خود را می‌داد و چندین جلسه در شورای واگذاری شرکت کردیم. شورایی که بخش خصوصی، شورای رقابت و نمایندگان  مجلس و دیگر دوستان در آن حضور داشتند. نگاه تخصصی این عزیزان نیز از وزارت ورزش وسیع‌تر است.

معاون سابق وزارت ورزش در خصوص احتمال واگذاری این دو باشگاه تاکید کرد: فکر می‌کنم بهترین صحبت را در ابتدای این کار در دولت دهم، دکتر طیب‌نیا وزیر اقتصاد انجام داد. ایشان مدعی شدند اگر به این شکل دو باشگاه را واگذار کردیم در آینده تبعاتی بر سر دولت هوار خواهد شد. موضوعاتی مثل هفت تپه که سر و صدای زیادی را ایجاد کرد و حتی جایی دیدم که نوشتند هفت تپه آزاد شد. این دو باشگاه یک کارخانه در یک جای کشور نیستند و 30، 40 میلیون هوادار دارد و هواداران با آنها زندگی می‌کنند.

خادم خاطرنشان کرد: به عنوان یک ورزشی به صراحت می‌گویم، آن چیزی که در دولت مشاهده می‌شود به هیچ وجه بحث امنیتی  در عدم واگذاری این دو باشگاه وجود ندارد. مطرح می‌شود که اگر این دو باشگاه واگذار شوند احتمال دارند  طرفداران و خریداران کارهای سیاسی انجام بدهند و تبعاتی برای کشور ایجاد کنند. اصلاً چنین دیدگاهی در دولت وجود ندارد.  کسی توانمندی خرید این دو باشگاه را دارد باید شرایط اقتصادی خاصی داشته باشد. بخش خصوصی که اقدام به خرید این دو باشگاه کند، اصلا وارد حاشیه نخواهد شد و حتماً آنقدر محتاط بوده است که پولدار شده است. حتی این افراد حرف گوش کن‌تر خواهند بود و به مسائل سیاسی کاری نداشتند که پولدار شدند.

وی افزود: در آن زمان به سازمان خصوصی سازی انتقاد داشتم که انقدر این دو باشگاه مسائل حقوقی، بدهی و مالیاتی زیادی دارند که به هیچ وجه  واگذاری آن شدنی نیست. دولت بسیار تلاش کرد و وزارت ورزش نیز در یک سال گذشته خیلی تلاش کرد این دو باشگاه را رد کند تا خاطره خوبی بماند، اما سازمان خصوصی سازی، بورس و فرابورس قوانینی دارند که هر چقدر بخواهند عدول کنند این دو شرکت دولتی مشکلات بسیاری برای واگذاری دارند و هیچ چیزی جز یک برند نیستند.

ادامه دارد...