به گزارش برنا؛ سرهنگ محمدعارف سپهری، سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان در تشریح این خبر گفت: در اجرای تشدید اقدامات کنترلی و انسداد نوار مرز و مبارزه با قاچاقچیان، مرزبانان هنگ مرزی بانه پوشش معابر و خلاهای مرزی را دستور کار قرار دادند.
او افزود: شب گذشته مرزبانان نیروی انتظامی در حین کنترل و پایش نوار مرزی با کاروان قاچاقچیان مواجه شدند و بلافاصله با اخذ موضع مناسب ، عرصه را بر متجاوزان و قاچاقچیان تنگ کردند و قاچاقچیان که خود را در محاصره دیدند با استفاده از تاریکی شب و پوشش کوهستانی منطقه به سمت خاک کشور مقابل فرار کردند.

سرهنگ سپهری در ادامه تصریح کرد: در این درگیری، ستوان‌سوم  رشید سپهوند  با رشادت و مقتدرانه در برابر قاچاقچیان ایستادگی کرد و مورد اصابت گلوله قرار گرفت، که با انتقال وی به بیمارستان  صلاح الدین ایوبی  بانه، تلاش کادر درمانی و پزشکی برای این مرزبان غیور موثر واقع نشد و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، خاطرنشان کرد: متجاوزان و قاچاقچیان بدانند سلحشوران مرزبانی استان کردستان با اقتدار از مرزها دفاع و با آنان مقابله می کنند و قطعا راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش های نظام و انقلاب ادامه دارد.

گفتنی است، ستوان‌سوم شهید مرزبان رشید سپهوند  مجرد و اهل و ساکن استان لرستان می باشد.